Les televisions estatals i autonòmiques van emetre l’any passat una mitjana de 7.092 anuncis diaris, una xifra que suposa 602 anuncis menys que l’any anterior, un 8% de reducció en relació als 7.694 espots que es van programar el 2009. Aquesta tendència coincideix amb el primer any sense publicitat a TVE, un nou escenari que ha remogut les estructures del sector.

Segons l’Índex de Televisió 2010, elaborat per Zenithmedia, les cadenes van dedicar cada dia 2.271 minuts a la publicitat, 179 menys que l’any anterior. Telecinco va emetre 727 anuncis; Antena 3, 726; Cuatro, 651, i La Sexta, 649. Per minuts diaris, La Sexta és la que en va emetre més (235,2), seguida d’Antena 3 (219,8) i Telecinco (217,7).

Amb l’adéu de TVE des de començaments de 2010, les cadenes d’àmbit estatal passen a emetre un 39% del total d’anuncis, 10 punts menys que el 2009. El global de les autonòmiques creix fins els 1.382,5 minuts, gràcies al naixement de noves cadenes com LaOtra, TVCan2 i 7RM.

Font: Servimedia