La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat el grup Mediaset amb 653.456 euros per l’emissió de publicitat de begudes alcohòliques de graduació inferior a 20 graus en horari de protecció infantil (de 6 a 20.30 h).

En concret, Mediaset ha estat multada per sis infraccions administratives continuades de caràcter greu (sancionables amb entre 100.001 i 500.000 euros): cinc d’elles per emetre 26 anuncis d’una campanya del vi Mateus Rosé el juliol passat a Telecinco, FDF, Cuatro, Divinity i Energy; i la sisena per l’emissió de 30 anuncis del licor de rom Barceló Cream a l’agost a FDF.

La Llei General de la Comunicació Audiovisual estableix que està prohibida la comunicació comercial televisiva de begudes alcohòliques amb una graduació de menys de 20 graus de 6 a 20.30 h excepte que la publicitat “formi part indivisible de l’adquisició de drets i de la producció del senyal a difondre”. Per la seva part, els anuncis de begudes amb més de 20 graus estan totalment prohibits.

Ara Mediaset pot interposar un recurs contenciós administratiu davant l’Audiència Nacional contra la decisió de Competència.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram