Marc Basté és el nou editor i director de NacióDigital (foto: NacióDigital).

El grup editor de Diari de Sabadell i Diari de Terrassa va formalitzar el 27 de maig l’adquisició de NacióDigital i les seves 19 edicions, acordada al febrer, i que ja preveia un procés de fins a tres mesos per segellar l’operació. Aquesta es va tancar amb la signatura de Miquel Macià, en representació de la fins ara editora SCG Aquitània, i Marc Basté, per part del Grup Edicions de Premsa Local, un cop finalitzada “satisfactòriament” l’auditoria del mitjà. 

Basté ha fet un reconeixement de la trajectòria de Macià al sector com a “pioner de la premsa digital a Catalunya”, tot destacant que “amb el seu equip de periodistes, ha sabut construir un diari de qualitat, compromès amb el país, influent i amb un arrelament únic al territori”. 

La nova editora 

La nova editora de NacióDigital és Edicions Digitals de Premsa Local, una filial de Grup Edicions de Premsa Local. L’empresa és propietat d’un grup de socis privats liderats per Marc Basté, fundador, conseller delegat i accionista majoritari. 

La nova editora assumeix totes les capçaleres i dominis de NacióDigital, incloent-hi el temàtic Criar.cat, així com la totalitat dels seus treballadors, que mantindran l’antiguitat i les condicions laborals, a més de l’immobilitzat immaterial i la tecnologia, assenyala el mitjà. L’acord de compra preveu efectes retroactius des de l’1 de febrer de 2022.  

Amb aquesta adquisició, el grup liderat per Basté suma 23 edicions locals, incloent-hi els dos diaris vallesans, la revista Èxit Vallès i el gratuït El Terrassenc, a més de les edicions locals de NacióDigital.  

El grup, amb seu a Sabadell, compta actualment amb 65 treballadors, 47 dels quals periodistes, distribuïts en sis redaccions locals, a banda dels que treballen en els mitjans associats. 

Potenciar les edicions locals 

La intenció de la nova propietat és reforçar la rellevància i la qualitat periodística de NacióDigital, posar èmfasi en la seva xarxa de cobertura local, incloent-hi la informació de Barcelona, i aprofundir en la relació amb l’audiència. En aquest sentit, l’editora vol mantenir totes les marques informatives locals, incloent-hi NacióSabadell La Torre del Palau a Terrassa, on el grup també publica el Diari de Sabadell i el Diari de Terrassa, respectivament.  

Marc Basté afirma que l’adquisició és una oportunitat “d’empènyer la reestructuració de part de l’ecosistema de mitjans en català, amb èmfasi en l’ampliació de la cobertura local, per un costat, i en la generació de comunitats, de l’altre”. 

Des de la perspectiva de negoci, la nova editora pretén potenciar la rendibilitat de les edicions locals actuals, a més d’ampliar-ne el nombre, i també d’enfocar els esforços de futur en el creixement de nous productes digitals, especialment aquells relacionats amb comunitats i que plantegin models de negoci basats en la subscripció o la filiació. 

Arrencant la nova etapa  

En una primera etapa, l’organització actual de NacióDigital es mantindrà. Així doncs, de moment Marc Basté assumeix la direcció del mitjà, fins ara exercida per Miquel Macià, mentre que Ferran Casas continua com a subdirector i Joan Serra Carné com a cap de redacció. Els tres s’encarregaran de reforçar l’estructura editorial del diari i participaran del comitè de direcció. 

En paral·lel, i per tal d’afrontar la nova etapa, el grup es planteja la incorporació de nous perfils professionals que ajudin a complementar l’equip actual per fer possible els objectius de creixement. Els nous rols se centraran en la professionalització i enfortiment de l’estructura corporativa del grup, treballaran tant per a NacióDigital com per a la resta de capçaleres del grup, seran 100% digitals, i estaran enfocats a millorar el producte, el disseny i la distribució, segons explica el mitjà. 

Un dels primers canvis que es vol implementar és el redisseny de la capçalera NacióDigital i del web, per adaptar-los als nous plantejaments tot buscant un disseny “més modern, fresc, llegible i amigable”.

L’editora de Diari de Sabadell i Diari de Terrassa compra NacióDigital