Aquest divendres s’ha posat en marxa en versió beta Aguaita.cat, un nou digital “independent” que busca atendre les necessitats informatives les Terres de l’Ebre. Impulsat per Sofia Cabanes i Sílvia Berbís, el nou digital neix en plena crisi econòmica i periodística amb mitjans “modestos”, però amb “grans ideals”, “descaradura” i “il·lusió”.

I és que les dues codirectores creuen “fermament” que tota crisi implica renovació, oportunitat, reflexió i impuls cap a endavant, però sobretot que “hi pot haver la manera en què el periodisme torne a mirar a la gent als ulls, a parlar-hi de tu a tu, a recollir la veu de carrer i no només la d’aquelles fonts oficials i oficialistes que poc a poc han anat monopolitzant l’espai d’intercanvi comunicatiu”, asseguren en el primer editorial.

Fiscalitzar els poders públics

“El paper rellevant d’un mitjà de comunicació ha de servir, amb esperit crític, per fiscalitzar la tasca dels poders públics per tal que s’adeqüen a allò pel que van ser escollits. Qualsevol càrrec electe té l’obligació de passar comptes davant la societat i un mitjà de comunicació no ha de ser còmplice d’incomplir aquesta obligació”, avancenCabanes i Berbís sobre les seves intencions.

A més, des d’Aguaita.cat es busca la “complicitat” dels moviments en defensa dels drets socials. “Entenem que un mitjà de comunicació ha d’estar al costat de la societat a la que vol prestar servei”, argumenten les seves directores.