El grup cooperatiu Som* ha posat en marxa el projecte multiplataforma Arrels, amb el qual vol explicar “el món que torna” amb una revista en paper, un web, una ràdio digital i un mercat virtual de productes de proximitat.

El projecte es presenta com una plataforma de divulgació d’informació i coneixements d’un estil de vida basat en els valors de la natura i el món rural, així com un espai que posa en contacte directe els consumidors amb els pagesos productors.

“Volem connectar una comunitat creixent de persones que busquen en els valors i els coneixements del passat inspiració per afrontar els reptes d’avui”, assenyalen des d’Arrels. “El món que torna és el món de les coses ben fetes, boniques i útils. I aquest és el món Arrels”, afegeixen. L’editor del projecte és Gerard Birbe i el director Josep Sucarrats.

La revista Arrels té una periodicitat trimestral i la voluntat d’oferir reportatges i entrevistes en profunditat per fer descobrir “les persones, les idees, les iniciatives i els paisatges d’aquest món que torna”. La publicació s’estructura en tres blocs: Vida (els personatges), Terra (dossier central) i Mans (idees pràctiques). El primer número dedica el dossier al bosc i els paisatges, persones i projectes que en formen part.

El web està plantejat com el punt de trobada de la comunitat d’Arrels, i hi conviuen l’actualitat informativa amb una secció de vídeos on pagesos i artesans expliquen trucs i tècniques, així com els podcasts.

Arrels també compta amb una ràdio digital que s’ha estrenat amb el podcast Ona pagesa, un magazín informatiu setmanal d’actualitat dirigit pel periodista Albert Mercadé, copresentat amb Miquel Andreu. El primer programa està dedicat a les dones pageses. I al gener, la periodista Txell Bonet estrenarà un podcast que donarà veu als protagonistes de les iniciatives culturals que tenen lloc al món rural.

Finalment, abans que s’acabi l’hivern, Arrels posarà en marxa un mercat virtual sense afany de lucre coordinat per Som* i el sindicat Unió de Pagesos. La iniciativa respon a la necessitat “d’establir un contacte fluid entre la ciutadania i la pagesia per avançar cap a un model de distribució alimentària més just”. El Mercat Arrels arrencarà amb un període de prova de dos mesos per garantir que el projecte sigui “viable i coherent amb els seus valors”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram