Foto: Ajuntament de Barcelona

Dilluns 28 de novembre naixerà, en paper i en digital, el periòdic Línia La Rambla, que se centrarà exclusivament en aquest icònic passeig de Barcelona i els seus entorns. Amb un tiratge de 10.000 exemplars mensuals, es distribuirà conjuntament amb la capçalera Línia Ciutat Vella, que des de ja fa 13 anys cobreix aquest districte de la ciutat.

Editada pel Grup Comunicació 21, serà l’onzena publicació Línia a Barcelona ciutat i la vintena de la xarxa a l’àrea metropolitana i entorns. L’edició digital s’actualitzarà diàriament i es podrà seguir a través del web linialarambla.cat i de les xarxes socials.

La nova capçalera té el suport de l’entitat Amics de la Rambla i de la Regidoria de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, que lidera Xavier Marcé, i vol esdevenir un actor principal en la dinamització l’ecosistema hiperlocal de la zona.

“Farem el mateix periodisme de proximitat rigorós, plural i autoexigent que caracteritza tota la xarxa Línia, però aquest cop acotant més que mai la nostra lupa periodística en un indret singular que no és ni un barri ni un municipi, sinó un passeig conegut arreu del món”, afirma Arnau Nadeu, director editorial dels diaris Línia.

El nou periòdic s’integrarà en l’estructura periodística de la redacció dels Línia, amb Arnau Nadeu i el subdirector d’edicions Albert Ribas al capdavant, i tindrà el periodista Andreu Asensio com a responsable directe.

El primer número, que es publicarà dilluns 28 de novembre, tindrà com a continguts periodístics destacats un reportatge sobre la Rambla dels veïns i una entrevista al president d’Amics de la Rambla, Fermín Villar, a més d’articles d’opinió de firmes reconegudes, un repàs de les principals notícies d’actualitat del mes, i una completa agenda cultural, social i veïnal.

25 expositors a la Rambla

La distribució en paper de Línia La Rambla comptarà amb 25 expositors propis situats en llocs estratègics al llarg de tot el passeig, entre els quals dos al famós i concorregut mercat de la Boqueria, fet que garantirà una gran visibilitat de la nova capçalera i, conseqüentment, de tot l’univers de la xarxa Línia.

Aquests 25 expositors (equipats amb codis QR) s’emmarquen en el programa impulsat per la xarxa Línia per tal d’arribar a la xifra de 205 expositors en el conjunt de Barcelona i l’àrea metropolitana abans de finals d’any. La clara aposta del Grup Comunicació 21 pel format paper i per la premsa de proximitat també anirà acompanyada d’un ambiciós pla de potenciació de les edicions digitals Línia que s’implementarà en els pròxims mesos per incrementar l’audiència digital.