El Grup Comunicació 21 ha llançat aquest dimarts el primer número de Línia Mar, publicació mensual amb un tiratge de 15.000 exemplars auditats per OJD que es distribueixen gratuïtament a nou poblacions del Maresme: Alella, Cabrera de Mar, Cabrils, El Masnou, Premià de Dalt, Premià de Mar, Teià, Vilassar de Dalt i Vilassar de Mar.

El nou periòdic pretén cobrir el buit mediàtic d’aquesta zona costanera, incentivar els trets identitaris de les nou poblacions on es distribueix, i ser referent periodístic al Baix Maresme. Els plans de Línia Mar passen per incrementar el seu pes i arrelament i anar augmentant la difusió i paginació.

Aquesta és la 21a capçalera de la xarxa de publicacions de proximitat del Grup Comunicació 21, el qual destaca que el nou periòdic neix en un context econòmic que comença a donar símptomes de reactivació.

La xarxa Línia, que el 2011 va guanyar el premi Tasis Torrent a la millor iniciativa en l’àmbit de la premsa local i comarcal, actualment distribueix 361.300 exemplars certificats per OJD-PGD a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana.

Transformar la quimera

per David Centol, editor del Grup Comunicació 21 

Diuen que de la imprudència i de la inconsciència no pot sortir-ne res de bo. Però fa quinze anys, Grup Comunicació 21, que edita una vintena de capçaleres locals, va néixer precisament d’això. No hi ha cap raonament lògic ni científic que pugui explicar la decisió personal de fundar una publicació. Només es pot entendre des de l’estómac. Aquell que ens porta a fer coses irracionals però meravelloses. Coses necessàries, que contribueixen a fer que una societat avanci i sigui millor. El peatge és car, però ve edulcorat pel caramel d’un projecte que sempre neix romàntic i acaba sent realista. Dels núvols a terra, i si et descuides, al subsòl. I torna a remuntar. Qui treballa al gremi sap de què parlo. Tota una temeritat, vaja.

Per això, poder editar i imprimir el número 1 de la capçalera Línia Marés motiu d’alegria i, segurament, de sorpresa. Però ja tenim 21 publicacions repartides per tota l’àrea metropolitana i, per tant, ens hem guanyat una bona dosi de credibilitat. La suor invertida per transformar la quimera en un simple sacerdoci al servei d’un projecte editorial ambiciós dóna fruits. Molt de treball, sempre, per mantenir les capçaleres vives i fer-les créixer, atrinxerats al timó davant l’ona i la tempesta recurrent. I feliços de fer-ho.

Com a fundador, editor i propietari de Línia Mar vull agrair (per avançat) la confiança dels lectors, sempre còmplices fidels, i dels anunciants, als quals els haurem de fer un monument per apostar per la premsa de proximitat en català, un somni que ja és una realitat plenament consolidada arreu.

Quinze anys després i… avui. Una mica més madurs, menys romàntics, més forts i menys incrèduls. Vivim un moment social apassionant. Formem part d’una col·lectivitat que demana obrir-se pas cap al futur. I Línia Mar, modestament, també ho vol explicar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram