La plana de Lleida compta amb un nou mitjà de comunicació digital, L’Oest, que es presenta com una “xarxa d’informació positiva”. L’objectiu és difondre els projectes d’èxit i de bones pràctiques que hi ha a la zona, com a “reflex de què fem, de qui som i d’on som, per definir el nostre territori”, assenyalen les seves promotores, les periodistes Pili Garcia i Gemma Peris i la filòloga Esther Peiró.

El projecte sorgeix a partir de la detecció d’una manca de visibilització i de reconeixement dels projectes existents i emergents a les terres de Ponent, així com de desconeixement de la realitat d’aquest territori en general, segons les impulsores.

Així doncs, la seva voluntat és reivindicar el capital humà, empresarial i patrimonial de la plana de Lleida fent visibles “amb rigor periodístic” les iniciatives consolidades o emergents.

L’objectiu és visibilitzar i reconèixer el talent humà i el patrimoni natural i cultural de Ponent, i alhora teixir una xarxa de relacions entre diferents agents de tots els sectors que propiciï l’aparició de noves oportunitats per revitalitzar les zones rurals.