Aquest divendres surt al mercat Olivi, una publicació trimestral especialitzada en vi, oli, gastronomia i turisme de Catalunya. La nova revista, editada per Jaume Rofes, pretén posar a l’abast del gran públic el consum d’aquests dos productes i fer de nexe d’unió entre els productors catalans i tots els consumidors.

Olivi, que té la seva redacció a Reus, es distribueix a quioscos de Catalunya, Illes Balears i Andorra a un preu de 2,90 euros. Una de les codirectores, Cristina Andrés —juntament amb Anna Tenllado— explica a Comunicació21 que un dels objectius que persegueixen és canviar la mentalitat de la gent i fer del vi un producte d’ús molt més freqüent. “Manca l’hàbit de beure vi tot i la gran qualitat que té el del nostre país”, assegura la codirectora d’Olivi, que proposa crear un concepte nou i fer com a altres països d’Europa i la resta de l’Estat, que la gent quan va a prendre alguna cosa a més de demanar cervesa també solen demanar una copa de vi.

El propòsit inicial era dedicar la revista només a l’oli i el vi, però van optar per parlar també de gastronomia i turisme. El primer número arriba amb dos extensos reportatges, un sobre Andorra i l’altre sobre les Terres de l’Ebre.

La revista compta com a col·laboradors amb Meritxell Falgueras, Montse Folch, Ramon Gomis, Ada Parellada, Isma Prados i Santi Santamaria. Destaquen les seccions “el maridatge a la inversa”, en què un destacat gastrònom proposarà un menú a partir del vi, i les nocions per a principiants de degustacions de vins.

La publicació també compta amb un web on es pot associar al Club OLIVI i gaudir de sortejos, ofertes i tota la informació sobre el món del vi, l’oli, la gastronomia i el turisme comarca a comarca.