Aquest dimarts es va presentar públicament a l’Ateneu Igualadí un nou setmanari en paper, Som Anoia, el primer número del qual es posarà a la venda el proper 14 de desembre. La nova capçalera vol oferir informació, anàlisi i opinió relacionada amb la comarca en una aposta per la comunicació “independent, plural i de qualitat”.

Més concretament, els seus impulsors volen donar “noves mirades i generar confiança en una de les comarques catalanes més castigades per la crisi econòmica, així com oferir coneixement i debat en una societat i un país en transició”.

Som Anoia està editada per Ciclostil Edicions, cooperativa impulsada per tres periodistes anoiencs, i comptarà amb una cinquantena de col·laboradors regulars provinents de diferents àmbits (educatiu, econòmic, cultural, associatiu, esportiu).

“En un moment en el que els lectors troben moltes notícies de franc, l’aposta és posar en context l’actualitat comarcal, apostar per gèneres interpretatius i incorporar disciplines com la infografia”, asseguren sobre el camí que vol seguir la publicació.

A banda de l’edició impresa, que es posarà a la venda els divendres a 1,5 euros amb un tiratge inicial de 3.000 exemplars, Som Anoia també comptarà amb una edició digital i presència a les xarxes socials.