Netflix implementarà un nou pla de subscripció amb anuncis més econòmic, per a la qual cosa s’ha aliat amb Microsoft com a soci de vendes i tecnologia de publicitat. La nova modalitat, que podria arribar a finals d’any, complementarà els paquets bàsic, estàndard i exclusiu de la plataforma d’streaming.

“Microsoft compta amb la capacitat demostrada per donar suport a totes les nostres necessitats publicitàries mentre treballem plegats per crear una nova oferta”, assenyala el director d’operacions i de producte de Netflix, Greg Peters. En aquest sentit, destaca que la multinacional tecnològica ofereix “flexibilitat per innovar amb el temps” en tecnologia i vendes, així com “fortes proteccions de la privadesa” per als usuaris.

“El nostre objectiu a llarg termini és clar: més opcions per als consumidors i una experiència de marca televisiva prèmium que sigui millor que la lineal per als anunciants”, apunta Peters.

I és en aquest punt on entra Microsoft. “Els comerciants que recorrin a Microsoft per a les seves necessitats publicitàries tindran accés a l’audiència de Netflix i al seu inventari prèmium de televisió connectada”, destaca el president d’experiències web de Microsoft, Mikhail Parakhin.

Netflix va anunciar a l’abril que volia introduir la nova modalitat d’abonament amb anuncis més barata. D’aquesta manera, busca combatre la pèrdua de subscriptors (200.000 el primer trimestre de l’any) i, per tant, d’ingressos i beneficis (que es van reduir un 6,4% respecte de 2021).