Nielsen Online modificarà a partir del gener el sistema de medició d’audiències a internet amb l’objectiu de posar punt i final a la “guerra de xifres” que hi ha actualment en el mercat online estatal per la utilització de metodologies i mètriques diferents. Nielsen proposa un nou sistema híbrid, consensuat amb tots els agents del sector, que hauria de donar resposta a la demanda d’un mercat que des de fa temps reivindica un sistema únic de medició, harmonitzat i precís.

El nou sistema de Nielsen oferirà dades més reals del comportament de l’audiència. Ja fa un temps, aquesta empresa va anunciar que les seves dades utilitzaran l’EGM com a univers de referència, de manera que les audiències digitals podran comparar-se amb les de la resta de mitjans.

Segueix pendent, mentrestant, la convocatòria d’un concurs per escollir el que serà el sistema de medició oficial. El director general de Nielsen, Gustavo Núñez, considera que guanyar el concurs els hi podria donar més autoritat davant els clients, però assegura que continuaran existint altres empreses de medició, de manera que “mai hi haurà una única dada”.

La nova medició de Nielsen permetrà identificar les audiències com a persones úniques amb característiques demogràfiques, la qual cosa oferirà a anunciants, agències i marques una informació més transparent. El nou sistema també mesurarà amb exactitud des d’on es connecten els usuaris. Les noves dades que ofereixi Nielsen les continuarà auditant l’OJD.