La companyia Nielsen Online mesurarà el trànsit a la xarxa que els usuaris portin a terme des de consoles i tauletes, i proporcionarà dades concretes del consum online en funció del tipus de dispositiu des del qual s’accedeixi a internet. Això suposarà una informació valuosa per als anunciants i les agències de publicitat, que podran disposar de dades per saber a on dirigir les seves inversions.

Market Intelligence, l’eina de medició de Nielsen, incorpora des d’aquest mes de febrer aquesta nova funcionalitat que permetrà desglossar dades concretes del consum online des de tauletes –iPad, Tablet PC, Kindle–, consoles com la Nintendo Wii/DS o la Playstation, dispositius mòbils o ordinadors.

L’objectiu serà analitzar les noves pautes de consum dels internautes, que ja no utilitzen només els ordinadors per accedir a la xarxa, i també proporcionar informació sobre quins són els dispositius i els sistemes operatius més populars.

Les últimes dades certifiquen que els ordinadors encara tenen una posició prevalent i abasten un 93,9% del consum total d’internet, seguit dels mòbils amb un 3,5%, les tauletes amb un 2% i les consoles amb un 0,3%.

Segons el director general de la companyia a Espanya, Gustavo Núñez, “la incorporació d’aquesta nova funcionalitat representa un abans i un després a la medició d’audiències, ja que el mercat comptarà amb una informació precisa sobre el comportament dels consumidors des de qualsevol dispositiu”.