El ple de l’Ajuntament de Sant Cugat ha aprovat per unanimitat la composició del consell d’administració de l’entitat pública empresarial Cugat.cat, que començarà a exercir l’1 de gener. El mandat és de cinc anys i els seus membres no percebran cap retribució ni dietes.

Amb aquests nomenaments es posa punt final al procés de transformació de l’antic òrgan gestor dels mitjans públics santcugatencs, l’OAMCIC (Organisme Autònom Municipal de Comunicació i Informació Ciutadana), en una entitat pública empresarial per adaptar-se a la Llei de la Comunicació Audiovisual de Catalunya.

Les funcions del consell d’administració inclouen nomenar la direcció de Cugat.cat, dissenyar el contracte-programa de l’ens i proposar els seus pressupostos anuals, que ha d’aprovar el ple municipal.

Composició

El consell d’administració de Cugat.cat, consensuat per tots els grups municipals, estarà format pel president Xavier Fornells, director de l’àmbit de Serveis a les Persones de l’Ajuntament (anteriorment va ser coordinador de l’OAMCIC), i quatre vocals: Carme Colomina, cap de la secció internacional del diari Ara i investigadora associada al CIDOB; José Manuel Pérez Tornero, catedràtic de Comunicació i director del departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona; Anna Toro, tècnica de premsa i comunicació de l’Ajuntament de Sant Cugat, i Josep-Manuel Silva, professor associat de Comunicació i Propaganda Política al Grau de Periodisme i Publicitat de la Universtitat Abat Oliva-CEU (exmembre del consell d’administració de RTVE).

A l’octubre, el grup de comunicació multimèdia de Sant Cugat del Vallès ja es va dotar d’un consell consultiu i assessor format per 14 representants polítics i d’associacions i entitats, el qual té com a funció garantir la participació social en la gestió del mitjà de comunicació municipal.