La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha obert sengles expedients sancionadors a Mediaset i Atresmedia per emetre missatges publicitaris sense respectar la integritat dels programes ni les unitats que els conformen. És a dir, per aplicar l’anomenada pauta publicitària única, per la qual les cadenes secundàries tallen la programació per emetre els mateixos anuncis que una cadena principal sense tenir en compte ni quan ni com es produeix la interrupció.

En el cas de Mediaset, l’expedient ha estat incoat per interrupcions publicitàries als canals Divinity i Energy, i en el d’Atresmedia a Neox, Nova i Mega. En ambdós casos, els fets es van produir entre agost i setembre.

El passat 12 de novembre, la CNMC va multar cadascun dels dos grups amb 300.000 euros pels mateixos fets, considerats una infracció administrativa continuada de caràcter greu. Era el primer cop que l’ens regulador imposava una sanció per la pauta publicitària única.

Ara s’inicia un període màxim de sis mesos per a la instrucció i resolució dels respectius expedients, durant els quals les cadenes poden presentar al·legacions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram