Núria Araüna Baró ha assumit la direcció del Departament d’Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili. Relleva Laia Quílez, qui ha ocupat el càrrec els darrers quatre anys, i que en el nou mandat exercirà de secretària. Araüna va ser elegida en les eleccions celebrades el passat 20 de febrer, en les quals va obtenir els 31 vots emesos.

Un dels objectius de la nova directora del Departament d’Estudis de Comunicació és aprofundir en una presa de decisions democràtica, participativa i transparent, basada en l’interès col·lectiu i la solidaritat. “És una manera de treballar que ja ve de les direccions prèvies i que no volem perdre, sinó que pensem que ha de guiar les maneres de continuar avançant”, assenyala Araüna.

Una altra aspiració del nou mandat és reduir la precarització i treballar en una universitat “on totes les persones tinguessin condicions laborals dignes”. En aquesta línia, també es promourà un entorn laboral digne, la qual cosa passaria per fomentar relacions laborals basades en la col·laboració i no en la competitivitat.

Un altre objectiu és acompanyar les responsables de grau acompanyar els responsables de grau en les modificacions dels plans d’estudis que s’estan realitzant per tal que millorin i es mantingui una educació humanista, de qualitat i crítica.

“Les eines que proveïm a la Universitat han de servir a l’estudiantat per trobar i fer una bona feina, però també per viure millor i contribuir positivament a la societat en un context de crisi climàtica i conflictes geopolítics que els joves veuen de manera desesperançadora. La Universitat i els nostres estudis són un entorn on pensar i buscar solucions engrescadores pels reptes del món”, conclou la nova directora del Departament d’Estudis de Comunicació.

Núria Araüna és doctora en Comunicació per la Universitat Rovira i Virgili, on és professora i investigadora des de 2008. La seva trajectòria de recerca s’ha centrat en els estudis de gènere, els culturals i la comunicació. Des d’aquesta perspectiva, s’ha focalitzat, sobretot, en l’estudi del documental i els gèneres de la no-ficció, també en produccions de ficció en quant al gènere, i en les xarxes socials, amb focus en els feminismes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram