OpenAI ha arribat a un acord amb Prisa Media per a la utilització dels continguts de les seves publicacions, com ara El País, Cinco Días, As o El Huffpost. L’empresa de recerca en intel·ligència artificial també ha anunciat un acord en la mateixa línia amb Le Monde, sumant-se als que ja té amb Associated Press i Axel Springer.

L’aliança permetrà que, els propers mesos, els usuaris de ChatGPT puguin interactuar amb els continguts d’actualitat de Prisa Media mitjançant resums seleccionats. Les respostes de ChatGPT també proporcionaran enllaços d’atribució i millorats als articles originals. En paral·lel, els continguts dels mitjans de Prisa serviran per entrenar i millorar els models d’IA de l’empresa tecnològica.

El “compromís” d’OpenAi amb el periodisme

“El nostre compromís és contribuir a la millora del periodisme, un pilar clau de les societats democràtiques i informades, mitjançant l’aplicació de noves tecnologies d’IA, i la millora de les oportunitats per als creadors de continguts”, assenyala Brad Lightcap, director d’operacions d’OpenAI.

“En col·laboració amb Le Monde i Prisa Media, el nostre objectiu és permetre que els usuaris de ChatGPT de tot el món connectin amb les notícies d’una forma més interactiva i que tinguin una visió més completa de l’actualitat”, afegeix Lightcap.

“Unir forces amb OpenAI ens obre noves vies per arribar a les nostres audiències”, apunta Carlos Núñez, president executiu de Prisa Media. “Aprofitar les capacitats de ChatGPT ens permet presentar el nostre periodisme de profunditat i de qualitat en formats nous, arribant a persones que busquen continguts rigorosos i independents. Aquest és un pas definitiu cap al futur de les notícies, on la tecnologia i l’experiència humana es fusionen per enriquir l’experiència del lector”, afirma.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram