La crisi publicitària ha pogut amb el diari gratuït de Planeta. Aquest divendres havia de sortir el darrer número d’ADN de l’any amb previsió de tornar al gener (com sempre per aquestes dates), però finalment no serà així i s’ha convertit en el darrer i definitiu després de cinc anys en el mercat.

Ara, després de festes, començaran les negociacions amb la seixantena de treballadors que tenia repartits a les delegacions de Barcelona, València i Madrid per procedir al corresponent ERO. La mesura se’ls ha comunicat aquest mateix dijous. Planeta podria recol·locar alguns dels treballadors en alguna de les seves publicacions, però tampoc s’hi ha compromès. A banda de les tres delegacions, ADN tenia edició a Lleida, Palma, Màlaga, Sevilla, Bilbao i Saragossa.

El tancament es produeix per la constant caiguda de la publicitat i per les males perspectives en aquest sentit que hi havia per al 2012. Precisament, fa tres mesos, el gratuït havia protagonitzat un rellançament com a ADNplus, en un intent de guanyar competitivitat a base d’un augment de pàgines, continguts, col·laboradors i circulació amb l’objectiu de marcar distàncies amb la competència. Però no n’hi ha hagut prou per reactivar la publicitat.

El 2007, el diari va perdre 6,9 milions d’euros; el 2008, 16,7, i el 2009, 3,8 milions. Precisament, el gener del 2009, Planeta ja va acomiadar les 40 persones que formaven part d’ADN.es, integrant la redacció del diari en paper i la digital.

També al gener del 2009 va tancar un altre gratuït, Metro. Ara, amb el de l’ADN, només quedaran dos gratuïts estatals, 20 Minutos i Qué!