Els treballs Barcelona, capital mundial del piano, d’aPortada, com a millor pla de comunicació; El web d’imatge corporativa, del Grup Sagessa, com a millor estratègia de comunicació interna, i Sala de Premsa 2.0 de la Cambra de Comerç de Barcelona, per la seva creativitat i innovació, són els guanyadors de la tercera edició dels Premis Gabinets de Comunicació. El premi a la gestió de crisi ha estat declarat desert.

Segons el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC),  “rigor, eficàcia i originalitat” són les característiques dels treballs premiats. L’acte de lliurament dels guardons tindrà lloc el proper 19 d’octubre.

Millor pla de comunicació: Segons el jurat, el projecte Barcelona, capital mundial del piano, dels periodistes de fonts d’aPortada, és un treball “rigorós, exhaustiu i exemplar amb resultats tangibles i una gran repercussió mediàtica i social”. A més,valoren que “aconsegueix que una activitat que podria ser considerada minoritària s’apropi a altres sectors socials, assolint allò que tota comunicació pretén: arribar al gran públic”.

Millor estratègia de comunicació interna: Es premia els periodistes de fonts del Grup Sagessa, autors del treball El web d’imatge corporativa, per “un cas resolt amb senzillesa, elegància i eficàcia a l’hora de gestionar i unificar la imatge corporativa d’una institució dispersa en el territori i amb un gran nombre de professionals que l’utilitza”. El jurat considera que aquest cas és “modèlic i un referent per a d’altres institucions”, i anima a l’equip a seguir treballant cap a la interacció que ofereixen les xarxes socials.

Premi a la creativitat i innovació: El jurat premia el projecte Sala de Premsa 2.0, dels periodistes de fonts de la Cambra de Comerç de Barcelona, perquè “respon a la nova realitat dels mitjans i als nous consumidors de la informació de les organitzacions”. El veredicte destaca que el projecte que és “escalable, innovador i integral; utilitza llicències Creative Commons i programari lliure; i que ha creat una sòlida identitat digital d’una institució bicentenària”. A més, remarca “el lideratge professional que ha tingut l’equip de periodistes de fonts que ha tirat endavant el projecte, transformant les funcions d’aparador estàtic del web tradicional en una autèntica eina de gestió del coneixement”.

El jurat dels guardons estava presidit per la responsable de la comissió de gabinets de comunicació del Col·legi, Pilar Casanova, i format pels col·legiats Manel Gastó, Joan Garcia Bausa, Josep Moya-Angeler, Toni Rodríguez i Montserrat Novell.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram