El Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), l’Acadèmia de la Televisió, i la Fundació Imatge i Autoestima han presentat el Decàleg de bones pràctiques sobre el foment de l’autoestima i la imatge corporal en els mitjans de comunicació.

Es tracta d’un document que planteja un nou marc d’actuació amb l’objectiu de fomentar i millorar la responsabilitat social dels mèdia en la prevenció dels trastorns de conducta alimentària, com ara l’anorèxia i la bulímia.

Així, el decàleg insta els mitjans, a:

1. Promoure la imatge de models corporals realistes que fomentin la salut.

2. Fomentar la diversitat corporal i el respecte a aquesta com un fet i una riquesa.

3. Evitar promoure la realització de conductes de risc per l’aparició dels trastorns, especialment la promoció de dietes sense informar dels perills per la salut.

4. Promoure estils de vida i hàbits alimentaris saludables, evitant la difusió de falses creences.

5. Promoure el foment de l’autoestima més enllà del físic.

6. Evitar la projecció/construcció de models associats a l’aparença física.

7. Fomentar estils de vida saludables a la població infantil i evitar missatges contraris en horaris restringits com a prevenció dels trastorns de la conducta alimentària i l’obesitat.

8. Protegir especialment la població adolescent: el col·lectiu més predisposat a sentir-se insatisfet amb el físic i incorporar conductes de risc.

9. Promoure missatges i continguts sobre les dones no focalitzats en l’aparença física.

10. Mostrar sensibilitat i rigor en l’acostament als trastorns de la conducta alimentària com a malaltia.