Prisa ha nomenat Rosa Junquera com a directora de sostenibilitat, un càrrec de nova creació amb el qual vol reforçar el seu compromís en aquest àmbit, després de la recent posada en marxa d’una comissió de sostenibilitat al consell d’administració.

El grup ha situat la sostenibilitat com un dels pilars del Pla estratègic 2022-2025 presentat la setmana passada, que alinea la gestió amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides. En concret, Prisa ha fixat cinc ODS com a prioritaris en el marc de la seva activitat: l’educació de qualitat; la igualtat de gènere; el treball decent i el creixement econòmic; l’acció pel clima; i la lluita per la pau, la justícia i unes institucions sòlides.

Rosa Junquera ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional a Prisa, on des de 2010 ha estat directora global de comunicació i màrqueting de Santillana, i membre del comitè de direcció de la companyia. Com a directora de sostenibilitat, formarà part del col·lectiu de l’alta direcció del grup.

Junquera va iniciar la seva trajectòria laboral a l’àrea de màrqueting i audiències de RTVE, i posteriorment va ser tècnica en la direcció de màrqueting d’El País. Com a periodista va treballar als serveis informatius i programes de Cadena SER. Durant 15 anys també va exercir de cap de premsa i directora de comunicació de les editorials Alfaguara i Taurus.