Prisa Media ha creat una direcció de música amb l’objectiu d’enfortir el negoci en aquest àmbit a nivell global i transversal. El seu responsable és Vicent Argudo, fins ara director de cadenes musicals de Prisa Radio, i com a subdirector s’ha nomenat José María Delgado.

La reorganització de l’àrea musical de Prisa busca posar l’accent en el desenvolupament de les marques com a plataformes per orientar el negoci cap a la generació de comunitats que integrin mitjans, digital i esdeveniments. “La suma de les estratègies editorials, juntament amb el disseny de projectes de continguts a escala global, són el motor d’aquesta transformació”, assenyala en un comunicat.

Un dels pilars de l’estratègia serà la globalització de la marca Los40, i el principal repte serà el desenvolupament de les comunitats musicals més enllà de la ràdio. Amb aquesta finalitat s’impulsarà l’àudio digital, el desenvolupament d’experiències musicals i els continguts digitals nadius ara també a escala global.

Trajectòries

Vicent Argudo va iniciar la seva carrera a Radio Alcoy – Cadena SER el 1998, i després de passar per diferents mitjans locals del País Valencià, el 2004 va cofundar d’scannerFM, la primera emissora musical en línia de l’Estat.

El 2006 es va incorporar a Prisa Radio on va ser director de los40.com, director dels webs musicals de Cadena SER i chief digital officer, i el 2016 va marxar al Perú com a gerent de transformació del Grupo RPP. El 2018 va tornar per dirigir de nou les emissores musicals, i fins el passat juny també va ser director digital de Prisa Radio.

Per la seva part, José María Delgado era des de 2019 director de transformació de les ràdios musicals de Prisa a Espanya. Es va incorporar al grup el 2003 per assessorar la direcció de tecnologia, el 2006 va ser nomenat gerent d’innovació i tecnologia de Prisa Radio, i el 2012 va assumir la direcció d’organització i processos de música.