Prisa Media i la plataforma d’àudio Podimo han segellat un acord de col·laboració estratègic amb l’objectiu d’impulsar el lideratge conjunt en el mercat del podcast de parla hispana. El conveni té una durada de dos anys i contempla el desenvolupament de diverses iniciatives comercials i de continguts dirigides a Espanya, l’Amèrica Llatina i els Estats Units.

D’aquesta manera, Podimo es converteix en un dels socis de referència de Prisa Audio (la plataforma de podcast del grup) a través del desenvolupament de nous models de negoci. Per la seva part, Prisa contribuirà amb els seus continguts i marques a impulsar el desenvolupament de nous models comercials en el sector del podcast.

L’acord contempla la distribució no exclusiva per part de Podimo de continguts de subscripció d’àudio en obert produïts per Prisa Media (repartint-se els ingressos al 50%) i el desenvolupament de diverses produccions en exclusiva per a la plataforma, com la producció de 20 podcasts originals creats per Podium Studios; 20 spin-off dels programes més populars de Cadena SER i Podium Podcast, o la coproducció de nous continguts d’àudios amb el diari El País (també distribuïts en exclusiva per Podimo).

El conveni també preveu la distribució en exclusiva i sense publicitat dels continguts d’àudio en obert de Prisa Media, i un paquets de subscripció entre El País i Podimo.

Finalment, també es contempla l’organització d’esdeveniments per potenciar el desenvolupament de la indústria del podcast, així com programes de beuqes per impulsar el creixement del sector en els mercats de parla hispana.

“L’acord és un pas clau en l’aposta del grup pels nous formats i, en concret, pel món de l’àudio, basat en una innovació permanent i en continguts de la màxima qualitat”, destaca el president executiu de Prisa Media, Carlos Núñez. “Aquesta col·laboració estratègica amb un partner com Podimo ens permet avançar, a més, de manera rellevant en la consolidació de la nostra posició en un mercat, com és el de parla hispana, on Prisa té una clara vocació de lideratge”, afegeix.

“Podimo aspira a convertir-se en l’aplicació d’entreteniment d’àudio líder als mercats de parla hispana a tot el món”, apunta el seu conseller delegat, Morten Strunge. “Aquest acord estratègic amb Prisa ens permetrà accelerar aquest procés mitjançant la creació conjunta dels millors continguts d’àudio en espanyol, així com el desenvolupament conjunt de nous models de negoci per comercialitzar continguts d’àudio de conglomerats de mitjans de nous canals de venda”, ressalta.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram