El grup Prisa ha tancat la primera meitat de l’any amb un benefici net de 0,4 milions d’euros, una reducció del 97,1% respecte als 13,9 milions obtinguts durant el mateix període de l’any passat. El resultat està marcat pels beneficis del primer trimestre, ja que en el segon registra unes pèrdues d’11,4 milions.

En el primer semestre de 2018, Prisa assoleix un benefici d’explotació de 80,5 milions d’euros, un 0,8% més que els 79,9 de l’any passat. Per la seva part, els ingressos són de 629 milions, una reducció del 4% respecte als 655 de 2017.

Per divisions, de gener a juny la ràdio registra un benefici d’explotació de 16,8 milions d’euros, un 37,2% més que els 12,2 milions de 2017. En aquest àmbit, els ingressos són de 136 milions (un retrocés del 0,6%), dels quals 127,8 milions provenen de la publicitat (+3,3%).

Per la seva part, l’àrea de premsa assumeix unes pèrdues d’explotació de 3,8 milió d’euros, gairebé quadruplicant el milió de l’any passat. En aquest cas, els ingressos són de 100,3 milions (–8,1%), dels quals 49,8 pertanyen a la publicitat (–2,5%) i 35,2 milions a les vendes (–12,4%).

Per la seva part, l’àrea audiovisual del grup (la portuguesa Media Capital) registra un benefici d’explotació de 16,4 milions d’euros (+21,5%), i la d’educació de 63,8 milions (–6,9%).

Finalment, el deute bancari total a 30 de juny de 2018 era de 972,8 milions d’euros, el que representa una reducció del 31,6% respecte als 1.421,6 milions que Prisa devia el 31 de desembre, gràcies al refinançament aconseguit a principis d’any.