El grup Prisa ha tancat l’exercici 2012 amb unes pèrdues netes de 255,03 milions d’euros, un 43,5% menys que els 451,22 milions negatius de l’any anterior, quan va multiplicar per sis les pèrdues del 2010 (72,87 milions).

A més, el grup arrossega un deute de 3.083,37 milions (dels quals 2.938 pertanyen als bancs), 450,21 milions menys que el 31 de desembre del 2011, el que suposa una reducció del 12,74%.

Durant l’any passat, Prisa va obtenir uns ingressos de 2.664,69 milions d’euros, un 2,2% menys que els 2.724,45 del 2011. Més concretament, els ingressos publicitaris van ser de 553,37 milions, un 10,8% inferior als de l’any anterior, mentre que per la venda de diaris i revistes va obtindre 146,22 milions, un 13,3% menys.

Davallada del 19,3% en premsa

On més cauen els ingressos dins el grup és  en l’àrea de premsa, que registren 314,6 milions d’euros, un 19,3% menys que el 2011. Una davallada condicionada per una caiguda del 20,6% en publicitat i del 12,7% en la circulació.


En canvi, Prisa va augmentar els ingressos corresponents a llibres i formació, que van registrar 718,78 milions (+un 3%); els d’abonats de Canal+, amb 906,84 milions (+2,2%); els abonats d’altres operadores, amb 97,82 milions (+351%), i els ingressos de l’activitat digital, amb 60,3 milions d’euros (+ 18,7%).