Mediapubli, l’editora del diari Público, ha presentat aquest dimarts al matí la sol·licitud de declaració de “concurs voluntari de creditors” davant el Jutjat Mercantil de Barcelona. L’empresa justifica aquesta “inevitable” mesura com a “eina de reestructuració” per procurar la viabilitat futura del projecte. Cal recordar que, a principis de setembre, Público va presentar un ERO que finalment que va quedar diluit a canvi d’un procés de baixes incentivades (s’hi van acollir 32 persones) i reduccions salarials per trams.

Ara, segons publica el web del diari, Mediapubli ha demanat el concurs de creditors per “salvaguardar de la millor forma possible els interessos de totes les parts afectades”, obligada davant “la intensificació de la crisi publicitària, la profunda transformació que està patint el sector de la premsa escrita i les dificultats per accedir a nou finançament”.

Público, que va néixer el setembre del 2007, compta actualment amb 160 treballadors.

El concurs de creditors voluntari també s’ha presentat conjuntament per a l’empresa filial editora de La Voz de Asturias i la seva edició digital, amb una quarantena de treballadors.

Sense finançament dels bancs

Només donar-se a conèixer la notícia, el director de Público, Jesús Maraña, ha explicat en un article que tot i que el volum del deute acumulat és “molt menor” que el que suporten la majoria de capçaleres, han sucumbit a la caiguda d’ingressos publicitaris i a la impossibilitat de finançament: “La recerca de préstecs financers els últims mesos, i fins al mateix dia d’ahir (dilluns), ha resultat infructuosa”, ha assegurat.

Maraña també ha volgut aclarir que la situació del diari no es deu al canvi polític produït en les darreres eleccions generals, amb la victòria del PP. Amb tot, ha advertit sobre “l’evident desequilibri del paisatge mediàtic”, el qual assegura que mereixeria una reflexió en els àmbits d’esquerres i la societat en general.

Amb tot, el director del mitjà no ha volgut justificar la mesura: “Si Público estigués venent el doble d’exemplars dels que ven o hagués complert l’objectiu previst en ingressos publicitaris, no es trobaria en la gravíssima tessitura de suspendre pagaments temporalment per intentar sobreviure”, ha afirmat Maraña.