Quan el febrer de 2012 va tancar l’edició impresa de Público, també es va perdre Públic, el quadern en català que s’incloïa dins diari. Aquest dilluns, però, l’editora ha recuperat la capçalera, ara en versió digital.  

El director editorial de Público, Marià de Delàs, ho qualifica com “un pas més” en la direcció de garantir “la voluntat de seleccionar, elaborar i difondre informació tenint en compte les diferents cultures, sensibilitats i voluntats que existeixen a Espanya”. Segons ell es tracta d’una “demostració modesta però clara” adreçada bàsicament a la població dels territoris de parla catalana que vol rebre més informació en aquesta llengua.

De Delàs afirma que el dret a poder fer “vida normal” en llengua pròpia “es troba restringit” per a molta gent, i remarca que els mitjans actuals en català són “del tot insuficients, tenint en compte la gran desproporció” que hi ha en comparació amb l’oferta en castellà.

El director editorial afegeix que amb la recuperació de Públic també s’obre “una nova finestra per a la lliure expressió d’idees allunyades de l’anomenat pensament únic”. En aquest sentit, apunta que l’actual panorama mediàtic “resulta deficient, com a conseqüència de l’esgotat pensament neoliberal en l’enfocament i tractament de la informació”. Aquest és bàsicament el motiu pel qual la premsa tradicional es troba “en un estat lamentable”, segons ell.

“Es pot dir que Públic representa en certa mesura la renovació del compromís de Público en favor de la regeneració del periodisme, en defensa del lliure exercici d’informar, en benefici de la major part de la població i no d’una minoria”, rebla Marià de Delàs. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram