Foto: Joanna Chichelnitzky

El periodista Quim Miró ha estat nomenat director editorial de les publicacions temàtiques del Grup Comunicació 21. Els mitjans que dirigirà són Comunicació 21, Exterior.cat i Espai.Mèdia, totes tres de referència en els seus respectius segments. Com a atribucions tindrà les competències de la gestió de continguts i representació institucional.

Miró (Martorell, 1974) té com a objectius millorar la gestió integral dels continguts, implementar eines per optimitzar els processos i aplicar sinergies. Assumeix el repte de contribuir a què els webs temàtics (i també totes les publicacions del Grup Comunicació 21, que es va fundar l’any 1999) culminin el procés de transformació del seu model de negoci, en el qual estan immerses, per tal de ser més competitives en el nou context hiperdigital. Per definir les estratègies i accions repensant les capçaleres i projectant-les a curt i mitjà termini, disposarà de dos caps de redacció: Pere Giménez (Comunicació 21) i Maria Cerezuela (Exterior.cat i Espai.Mèdia).

Pel que fa a Comunicació 21, Miró afirma que “és essencial preservar els lectors informats i exigents, mantenir el rigor i cuidar el perfil de l’audiència i el públic objectiu. Per això, cal mantenir la mateixa línia, però incorporant continguts que ens donin més visibilitat i més feedback amb l’audiència, incorporant noves veus de tots els sectors, especialment femenines, i dels territoris de parla catalana i rejovenint la secció d’opinió”.

Foto: Joanna Chichelnitzky

Com a novetats, amb la nova direcció de Miró, el Grup Comunicació 21 posarà en marxa una programació estable de conferències i xerrades de les diferents temàtiques a Espai Línia a partir d’aquest mes de maig. A més, impulsarà una newsletter setmanal i gestionarà la incorporació gradual de recursos humans i tècnics per obrir un camí cap a l’audiovisual.

Després d’assolir la xifra mensual dels 21.000 usuaris únics i 36.297 pàgines vistes, segons OJDinteractiva, l’objectiu és superar els 50.000 usuaris únics al llarg del 2023. “Ho farem”, diu, “connectant amb nous perfils i fent-los partícips, com és el cas dels estudiants universitaris de Periodisme”. També s’establiran acords i convenis de col·laboració amb entitats, associacions i empreses que permetin donar més visibilitat (win-win) a la capçalera.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram