El portal informatiu de RAC1 va liderar a l’agost el rànquing d’audiència dels diaris digitals en català que elabora OJDinteractiva. És el primer cop que RAC1.cat encapçala aquesta classificació des de setembre de 2016, quan va deixar de ser únicament el web corporatiu de la ràdio per transformar-se en un portal de notícies, i alhora es va començar a auditar.

En concret, el passat agost, RAC1.cat va registrar 2.058.820 usuaris únics, un 38,88% més que al juliol. A més, és la tercera vegada que supera els dos milions de lectors: abans ho havia aconseguit l’octubre de 2017 (amb 2.393.996 usuaris, el seu rècord) i el març de 2020 (2.048.723).

En el rànquing d’agost d’OJDinteractiva, per darrere van quedar l’Ara amb 1.726.209 navegants únics (–9,91%); ElNacional.cat, 1.687.518 (–10,75%); e-notícies, 954.640 (+5,36%); El Món, 900.014 (–3,64%); El Punt Avui, 828.544 (+7,45%); betevé, 707.941 (+0,1%); Diari de Girona, 672.909 (–7,75%); Catalunya Diari, 591.313 (+75,70%), i tanca el Top 10 Regió7 amb 560.827 usuaris (+1,38%).

Canvi d’estratègia

Segons RAC1.cat, les darreres dades d’audiència consoliden els “canvis en l’estratègia” que va començar a implantar la temporada passada. Més concretament, s’ha reestructurat la portada i tot el contingut per “enfortir una retroalimentació imprescindible entre els articles”, al mateix temps que es reforcen els continguts de la ràdio.

Segons Albert Vilanova, coordinador editorial de RAC1.cat, aquests canvis han permès “integrar completament els continguts provinents de l’emissora en tot l’ecosistema digital” per donar “més impacte” al contingut propi del portal. Això es va reforçar amb la incorporació d’elements a la home com ara El saberut (la secció de jocs i entreteniment) o nous mòduls temàtics.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram