La tercera onada del 2013 de l’EGM Baròmetre Catalunya segueix donant el lideratge radiofònic a RAC1, com ja va fer en les dues primeres remeses, i també passava en l’Estudi General de Mitjans abans de la unió amb el Baròmetre, on la líder era Catalunya Ràdio. A més, l’emissora de Godó amplia lleugerament l’avantatge respecte la pública*.

En aquesta nova onada, RAC1 obté 699.000 oients de mitjana diària (en perd 4.000 respecte l’onada de juliol), mentre que Catalunya Ràdio n’assoleix 571.000 (una davallada de 7.000). Per demarcacions, a Barcelona i Girona es continua imposant l’emissora de Godó (a Barcelona, Catalunya Ràdio retalla distàncies en 10.000 oients, mentre que a Tarragona RAC1 les amplia en 4.000), i a Lleida i Tarragona segueix per davant l’emissora pública (RAC1 retalla distàncies en 5.000 i 3.000 oients, respectivament).

En el rànquing general de Catalunya de ràdios generalistes, la tercera posició continua sent per a la Cadena SER, ara amb 408.000 oients (10.000 menys que en la segona onada), seguida d’Onda Cero, amb 171.000 oients (-1.000); la Cope, amb 147.000 (es manté); RNE, amb 119.000 (-6.000); Ona FM, amb 16.000 (7.000 menys, quan al juliol ja en va perdre 16.000), i Ràdio 4, amb 10.000 (-2.000).

Emissores musicals

Pel que fa a les ràdios musicals, els primers llocs continuen inamovibles, amb 40 Principales, amb 384.000 oients (-14.000), seguida de Flaix FM, amb 323.000 (+3.000); RAC105, amb 268.000 (-15.000); Ràdio Flaixbac, amb 261.000 (-11.000); Europa FM, amb 256.000 (-7.000); Cadena Dial, amb 227.000 (-15.000), i Cadena 100, amb 212.000 (-10.000).

Per sota dels 200.000 oients es troben M80, amb 170.000 (+14.000); Ràdio Tele Taxi, amb 148.000 (+6.000); Máxima FM, amb 107.000 (-9.000); Kiss FM, amb 82.000 (-7.000); Radio 3, amb 51.000 (+5.000); Radio Olé, amb 42.000 (+5.000); Catalunya Música, amb 38.000 (es manté); Rock FM, amb 37.000 (+21.000); Radio RM, 34.000 (-4.000); i tanquen amb 16.000 oients Ràdio Estel (+1.000) i Onda Melodía (es manté).

Finalment, Catalunya Informació continua liderant les emissores informatives amb 147.000 espectadors de mitjana diària i, malgrat perdre 10.000 oients (8.000 en l’anterior onada), segueix a molta distància de Radio 5, amb 18.000 oients (+1.000) i Radio Intereconomía, amb 9.000 (-7.000).

En aquesta tercera onada de l’EGM Baròmetre Catalunya, la penetració del mitjà radiofònic entre la població ha tornat a baixar lleugerament. En concret, la ràdio registra 4.052.000 oients, 67.000 menys que en la segona onada del 2013, passant d’una penetració entre la població del 66,8% al 65,7%.

*Les dades que oferim aquí corresponen a les audiències acumulades del període febrer-novembre del 2013. Per això podrien no coincidir amb les que ofereixin altres mitjans, que potser només donen les audiències de la tercera onada, corresponent al període del 4 de setembre al 12 de novembre.