La segona onada del 2013 de l’EGM Baròmetre Catalunya segueix donant el lideratge radiofònic a l’emissora de Godó, com ja va fer en la seva primera remesa, i també passava en l’Estudi General de Mitjans abans de la unió amb el Baròmetre, on la líder era l’emissora pública.

En aquesta nova onada, RAC1 obté 703.000 oients de mitjana diària, 4.000 més que en l’anterior d’abril, mentre que Catalunya Ràdio n’assoleix 578.000, patint una davallada de 17.000. Per demarcacions, a Barcelona i Girona es continua imposant l’emissora de Godó, i a Lleida i Tarragona ho fa la pública.

La tercera posició en el rànquing de ràdios generalistes continua sent per a la Cadena SER, ara amb 418.000 oients (32.000 menys que en la primera onada), seguida d’Onda Cero, amb 172.000 oients (+8.000); la Cope, amb 147.000 (-1.000); RNE, amb 125.000 (-17.000); Ona FM, amb 23.000 (-16.000); Ràdio 4, amb 12.000 (+1.000), i esRadio amb 8.000 oients (-2.000).

Emissores musicals

Pel que fa a les ràdios musicals, la primera és 40 Principales, amb 398.000 oients (+2.000), seguida de Flaix FM, amb 320.000 (-15.000); RAC105, amb 283.000 (-6.000); Ràdio Flaixbac, amb 272.000 (-8.000); Europa FM, amb 263.000 (+7.000); Cadena Dial, amb 242.000 (+4.000), i Cadena 100, amb 222.000 (-10.000).

Per sota dels 200.000 oients es troben M80, amb 156.000 (+15.000); Máxima FM, amb 116.000 (-11.000); Kiss FM, amb 89.000 (-17.000); Radio 3, amb 46.000 (+6.000); Catalunya Música, amb 38.000 (+1.000), el mateix resultat que Radio RM (sense dades en l’anterior onada); Radio Olé, amb 37.000 (+1.000); amb 16.000 Rock FM i Onda Melodía (pugen 1.000 i 3.000, respectivament), i Ràdio Estel, amb 15.000 (-2.000).

Finalment, Catalunya Informació continua liderant les emissores informatives amb 157.000 espectadors de mitjana diària (-8.000), a molta distància de Radio 5 (17.000) i Radio Intereconomía (16.000).

En aquesta segona onada de l’EGM Baròmetre Catalunya, la penetració del mitjà radiofònic entre la població ha baixat lleugerament. En concret, la ràdio registra 4.119.000 oients, 65.000 menys que en la primera onada del 2013, passant d’una penetració del 67,9% al 66,8.

*Les dades que oferim aquí corresponen a les audiències acumulades del període octubre 2012-maig 2013. Per això podrien no coincidir amb les que ofereixin altres mitjans, que potser només donen les audiències de la segona onada, corresponent al període abril-juny.