En la segona onada del 2012 del Baròmetre, RAC1 ha retallat l’avantatge de l’emissora pública molt lleugerament, però ja està més a prop que mai, 11.000 oients, i es manté per davant a les demarcacions de Barcelona i Tarragona. Amb tot, Catalunya Ràdio continua essent l’emissora amb més oients a tot el país segons les dades del Barròmetre presentades per FUNDACC aquest divendres.

En concret, Catalunya Ràdio ha obtingut 645.000 oients diaris, 18.000 més que en l’onada anterior, mentre que RAC1 puja fins als 634.000, guanyant-ne 19.000. Per darrere continuen la Cadena SER, amb 425.000 oients (-3.000); RNE, que puja un lloc amb 188.000 (+17.000); Onda Cero, que el perd amb 181.000 (+9.000); la Cope, amb 129.000 (-10.000); i ABC Punto Radio, amb 76.000 (+8.000).

Per la seva part, COMRàdio manté la vuitena posició amb 68.000 oients (+1.000), seguida d’Ona FM amb 61.000 (+7.000); Ràdio 4, amb 20.000 (-6.000), i Ràdio Olot, amb 11.000 (es manté).

Cadenes temàtiques

Pel que fa a les cadenes temàtiques, els quatre primers llocs continuen igual des de fa més d’un any: Los 40 Principales, amb 509.000 oients diaris (en perd 33.000 respecte l’anterior onada); Flaix FM amb 421.000 (-2.000); RAC105 amb 379.000 (+14.000), i Ràdio Flaixbac amb 294.000 oients (+5.000).

Per darrere trobem Europa FM, que amb 281.000 oients (+26.000) torna a pujar un lloc;  Cadena Dial, que el baixa amb 280.000 (+8.000); Cadena 100, amb 224.000 (-21.000); Máxima FM, amb 161.000 (+6.000); M80, amb 148.000 (+15.000), i Ràdio Tele-Taxi, que amb 146.000 oients (-9.000) cau dues posicions.

Per la seva part, iCat fm assoleix 78.000 oients (-5.000), i Catalunya Música baixa als 71.000 (-2.000).

Pel que fa a Catalunya Informació, continua liderant la ràdio de temàtica informativa, ara amb 147.000 oients (-11.000).

En la segona onada del 2012, els oients radiofònics tornen a augmentar, tot i que molt lleugerament, fins als 3.658.000, 2.000 més que en l’anterior onada, per la qual cosa la penetració del mitjà entre la població es manté en el 56,8%. Respecte a les dades de fa un any, quan la penetració era del 55,7%, el mitjà radiofònic ha augmentat en 39.000 oients.