En la primera onada del 2012 del Baròmetre, la ràdio de Godó ha tornat a retallar diferències respecte a l’emissora pública i ja tan sols està a 12.000 oients. A més, si en la segona onada del 2011 va aconseguir el liderat de la demarcació de Barcelona, ara també ho ha assolit el de Tarragona, segons les dades presentades per FUNDACC aquest divendres. En concret, Catalunya Ràdio ha obtingut 627.000 oients diaris de mitjana, 22.000 més que en l’anterior onada, mentre que RAC1 n’assoleix 615.000, 32.000 més.

Com hem dit, a Barcelona, l’emissora de Godó manté el liderat aconseguit al juliol, ara amb 430.000 oients (+25.000), mentre que la ràdio pública n’obté 408.000 (+22.000). En aquesta primera remesa de dades del 2012, la privada també assoleix el lideratge a Tarragona, tot i que per molt poc: RAC 1 es manté en 69.000 oients, mentre que Catalunya Ràdio en perd 4.000 i es queda en 68.000.

En tercera posició en el global del país continua la Cadena SER, que comptabilitza 428.000 oients, 9.000 menys que en l’anterior onada. La segueixen Onda Cero amb 173.000 (-19.000); RNE amb 171.000 (-2.000); la Cope amb 139.000 (+5.000); i ABC Punto Radio amb 68.000 (-12.000).

Per la seva part, COMRàdio manté la vuitena posició amb 67.000 oients (+3.000), seguida d’Ona FM amb 54.000 (+10.000); Ràdio 4 amb 26.000 (es manté); i Ràdio Olot amb 11.000 (-2.000).

Cadenes temàtiques

Pel que fa a les cadenes temàtiques, els quatre primers llocs continuen com en el darrer any: Los 40 Principales amb 542.000 oients diaris (en perd 18.000 respecte l’anterior onada); Flaix FM amb 423.000 (-2.000); RAC105 amb 365.000 (-5.000), i Ràdio Flaixbac amb 289.000 oients (+8.000).

Per darrere trobem Cadena Dial amb 272.000 (+15.000); Europa FM puja un lloc amb 255.000 oients (+13.000);  Cadena 100 el baixa amb 245.000 (-8.000), i Ràdio Tele-Taxi amb 155.000 (-16.000).

Per la seva part, iCat fm assoleix 83.000 oients (+1.000), i Catalunya Música creix fins als 73.000 (+9.000). Pel que fa a Catalunya Informació, continua liderant la ràdio de temàtica informativa, ara amb 158.000 oients. Tot i que són 7.000 menys, continua essent una bona dada, doncs abans de la darrera onada del 2010 sempre rondava els 120.000 oients, i des d’aleshores no havia parat de créixer.

En la primera onada del 2012, l’audiència radiofònica torna a augmentar, ara lleugerament, fins als 3.656.000, 5.000 més que en l’anterior onada; mentre que la penetració del mitjà entre la població passa del 56,7 al 56,8%. Respecte a les dades de fa un any, quan la penetració era del 55,7%, el mitjà radiofònic ha augmentat en 81.000 oients.