L’Institut Català de les Empreses Culturals, l’Associació Catalana de Ràdio i el sector discogràfic català han endegat un projecte de promoció i impuls de noves carreres d’artistes que canten en català. L’objectiu és promocionar-los a través de les emissores com a suport eficaç perquè els oients descobreixin nous artistes i tinguin coneixement de la música produïda a Catalunya.

De forma coordinada amb l’Associació de Productors i Editors Fonogràfics i Videogràfics Catalans (APECAT) i Productors Assoc. de Fonogrames (PAF) s’està duent a terme una campanya amb un seguit d’accions de promoció adreçada exclusivament a artistes emergents, solistes i grups que presenten el seu primer o segon àlbum, majoritàriament cantat en català i editat per un segell discogràfic professional del país.

Així doncs, les emissores de l’ACR participants, a partir de propostes transmeses per APECAT i PAF, trien un seguit d’artistes i treballs discogràfics amb aquests requisits. Entre les propostes rebudes, se n’escullen unes que seran comunes per a totes les emissores participants. A més, cada ràdio pot escollir-ne d’altres entre les presentades per donar-hi un suport específic.

Els participants del projecte es comprometen a dur a terme en conjunt diverses accions de comunicació amb cadascun dels artistes escollits fins al 30 de desembre de 2021. Aquestes accions inclouen: emissió de falques promocionals dels discos o les cançons dels artistes; emissió de tocades de les cançons en la seva durada íntegra, i organització d’esdeveniments conjuntament amb els artistes orientades a l’audiència del mitjà (showcases, trobades virtuals, participació en concerts, etc.).