Aquest dilluns, TV3 va estrenar la minisitcom Pere i Júlia, una sèrie de ficció amb capítols d’un minut que integra continguts i marca, en el que es coneix com a branded content. L’anunci de l’estrena, però, sembla que no va agradar gaire al televisiu Risto Mejide: “Uau. Què original, no? Déu n’hi do com s’assembla a la sèrie que vaig presentar a TV3… 2 vegades #vergonya”, va piular el publicista.

Segons explica Mejide a VerTele, va presentar dues vegades el seu projecte, Madison, amb Mònica Terribas de directora (a banda d’altres cadenes), la darrera fa menys d’un any. En aquest sentit, troba “sospitós” que just quan ha canviat la direcció de TV3, la sèrie “surt del calaix”. Però com que no té proves que s’hagin “inspirat” en la seva proposta, no pensa emprendre accions legals i s’ha limitat a insinuar-ho via Twitter.

Pere i Júlia tracta de dos joves professionals que treballen en una empresa de comunicació amb estils de vida molt diferents, com en el projecte presentat pel televisiu publicista. Amb tot, aquest admet que no és exactament igual, que s’han canviat alguns detalls, i que si aquesta és una minisitcom d’un minut, Madison té capítols de 45 minuts.

La sèrie original podria ser per a Mediaset

Per a Risto Mejide, la “bona notícia” és que els fets demostren que el contingut “almenys era interessant”, assenyala a VerTele. Però el projecte original, Madison, no ha estat abandonat i ja ha escrit un episodi pilot que l’està oferint a Mediaset.

Precisament, al juliol, Mejide, el seu soci Marc Ros i Mediaset van crear 60dB, una productora especialitzada en la creació d’espais televisius que permeten a les marques vincular-se a continguts per al seu públic objectiu.

TV3 té enllestits els primers deu capítols de Pere i Júlia, els quals s’emeten els dilluns després del Telenotícies vespre. En la primera entrega, Borges va ser l’anunciant que va integrar el seu producte en la ficció. A banda de l’emissió televisiva, la minisitcom té continuïtat a través del web del programa, del Facebook de la Júlia i del blog del Pere, on l’audiència podrà seguir les trames plantejades i l’evolució dels personatges.

Vídeo de Pere i Júlia

Promoció de Madison