Foto: : Juan Cabré

La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Rosa Romà, alerta que el pressupost dels darrers anys ha estat “insuficient”, i per això la Generalitat ha acabat fent aportacions extraordinàries. “No tenim els recursos suficients per poder donar resposta al que la llei ens encarrega que hem de cobrir”, assegura Romà en una extensa entrevista que publicarà properament la revista Comunicació 21.

Aquesta manca de recursos, explica Romà, ha afectat la producció de continguts per al públic infantil i juvenil, així com per al canal 33, a més de l’adaptació tecnològica dels mitjans i a les noves formes de consum audiovisual. Per poder fer front al projecte amb el qual van ser escollits els membres del nou consell de govern de la Corporació, es demana que l’aportació de la Generalitat s’incrementi en 100 milions. “En aquests moments hi ha diferents escenaris sobre la taula, i sobre cadascun d’ells estem dissenyant també un full de ruta per anar donant passes perquè aquest pla estratègic que volem que es compleixi ho pugui fer”, assenyala Romà.

En l’entrevista, realitzada per Daniel Condeminas, la presidenta de la CCMA explica que actualment s’està treballant en diferents instruments en contacte amb el Govern: el pla estratègic, el pressupost de 2023 i el contracte programa, a més de contemplar-se partides extraordinàries per a projectes específics d’inversió. Amb tot, Romà recorda que el Departament d’Economia ha canviat recentment, i per tant “caldrà veure com el Govern enfoca la negociació dels pressupostos”.

Foto: : Juan Cabré

Una de les grans apostes de l’òrgan de govern de la CCMA és posar en marxa una OTT. “Creiem que és absolutament necessari impulsar una plataforma digital de país, que permeti posar els continguts de la Corporació i de tots els altres agents que vulguin compartir un mateix espai, on fomentar i facilitar aquest consum audiovisual en català en l’entorn digital”, apunta Romà.

Relleu generacional

En l’entrevista a la revista Comunicació 21, la presidenta de la CCMA defensa que la transformació també ha de ser interna a nivell de plantilla, amb una relació “més flexible, més àgil”, per orientar-se també cap a la producció dels nous continguts audiovisuals, no només els de televisió i ràdio tradicionals.

Rosa Romà també indica que cal un relleu generacional a la plantilla, ja que molts professionals s’aniran jubilant. “Haurem de treballar amb una estratègia que permeti combinar l’expertesa dels professionals que tenim amb la frescor i uns altres valors que ens aporta un equip nou que s’ha d’anar incorporant a l’organització”.