El president de Mediapro, Jaume Roures, ha alertat que el conglomerat resultant de l’operació d’entrada de Telecinco i Telefónica a Digital+ tindrà una facturació al voltant dels 3.000 milions d’euros, “una posició de domini a la televisió en obert, de pagament i ADSL, que no existeix enlloc a Europa”. Aquesta circumstància, diu Roures, “destrossa, no ja la igualtat d’oportunitats, sinó el mercat”.

En declaracions realitzades aquest dijous en la setena Jornada de Periodisme Coca-Cola, organitzada per l’Associació de Periodistes Europeus a Madrid sota el títol Com es finança la informació?, Roures va reclamar a la Comissió Nacional de Competència (CNC) que adopti les mesures necessàries per posar limitacions a la nova empresa, ja que, va advertir, “l’operació afecta el finançament dels mitjans”.

A més, el president de Mediapro va criticar la decisió de la CNC perquè, segons ell, no té sentit pensar que, perquè només siguin socis financers –al renunciar Telecinco i Telefónica als seu dret de vet– això impliqui que no tindran cap mena d’influència sobre l’empresa.

A la jornada també va participar el vicepresident d’Antena 3, Maurizio Carlotti, qui va recordar que la pròpia CNC té obert un expedient a la cadena de Planeta, per vendre la publicitat de Veo 7, amb menor participació al mercat. Roures i Carlotti van advertir que la decisió de Competència no soluciona els problemes del sector, sinó que “prefigura un escenari en què tres o quatre dictaran el què passa”.

Ambdós també van confirmar que Antena 3 i La Sexta continuen negociant una possible fusió “per defensar-se”. Després de l’arxivament de la CNC, “seria un suïcidi no fer-ho”, va assegurar Carlotti.

Font: Europa Press

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram