La corporació pública ha corregit les informacions que assenyalaven que els directius de RTVE no justificaven el 70% de les despeses realitzades amb targetes de crèdit. Segons l’ens, el 70% de la despesa que es realitza no correspon als directius, sinó a la producció de programes, als serveis informatius de televisió i ràdio, i a les corresponsalies a l’estranger. En un comunicat, RTVE assegura que les partides més importants són les despeses de viatge i les associades a les relacions externes.

“Les targetes de crèdit són un mitjà de pagament alternatiu al pagament en efectiu de despeses professionals, i no suposen en cap cas una retribució en espècie ni un benefici per al seu titular, sinó per a la Corporació RTVE, que es dota d’una forma pràctica d’abonar despeses associades a la seva activitat”, puntualitza en un comunicat.

Informe confidencial

RTVE també afirma que l’informe de la Intervenció Delegada d’Hisenda, d’on s’han extret les informacions fetes públiques, és “confidencial”, i té per objectiu contribuir a millorar la gestió de l’empresa. Segons explica, enguany, al realitzar l’informe corresponent al 2013, ha estat el primer cop que la Intervenció Delegada ha revisat aquest tipus de despesa d’una forma detallada.

En aquest sentit, subratlla que l’estudi de la justificació d’una sèrie de despeses s’ha comparat amb una norma de l’ens de 1990 que “no respon exactament” a les pràctiques de supervisió i control establertes des de 2007 amb la creació de l’actual corporació pública.

La radiotelevisió assenyala que, dels casos en els quals la Intervenció considera que no es compleix amb les formalitats de l’esmentada norma, el més freqüent és no fer constar el motiu de la despesa en la liquidació. Amb tot, remarca que el mateix informe reconeix que amb la documentació aportada el motiu de la despesa es pot deduir.

RTVE explica que en les liquidacions de despesa participen dues unitats organitzatives, una que aprova la despesa i una altra que valida si està degudament justificat. Actualment, l’ens es proposa automatitzar el procés de liquidació mitjançant una aplicació que faci la seva gestió més eficient i permeti un major grau de control i una millor qualitat de la documentació generada en el procés. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram