Notícies

SER Catalunya posa en marxa els 5ens Premis IdeaRàdio

|2019-03-12T20:05:39+02:0012 Març 2019|Comunicació21

SER Catalunya ha obert la convocatòria de la cinquena edició dels Premis IdeaRàdio, que presenten algunes novetats. L’objectiu dels guardons es manté inalterable: donar una oportunitat a estudiants i apassionats del mitjà radiofònic i oferir una sortida a idees originals de programes, seccions o formats innovadors. El termini per presentar propostes finalitza el 22 d’abril.

Poden participar persones en solitari o en un grup de màxim cinc integrants, un dels quals ha d’acreditar estar matriculat en qualsevol de les universitats catalanes o en centres de formació reglats, o haver completat els estudis en els dos darrers cursos.

Les propostes presentades han de constar d’un text que desenvolupi la idea i les característiques principals de l’espai radiofònic, i una escaleta amb els elements que el composen. La temàtica i el format són lliures.

Els treballs poden pertànyer a una de les següents categories: proposta de secció o programa, nou format de narració esportiva, nou concepte de radiofórmula musical, radioteatre del futur, nou format publicitari per a ràdio, o podcast.

Es valoraran els projectes que continguin idees inèdites, originals i innovadores, i els que contemplin l’ús de canals digitals i la seva integració en el desenvolupament de l’espai radiofònic i l’impacte en els oients.

El jurat farà una primera tria de les propostes presentades, i les seleccionades es presentaran davant el tribunal el 4 de maig a l’Estudi Toresky de Ràdio Barcelona. Els guanyadors s’anunciaran el 6 de maig al programa Aquí, amb Josep Cuní, i el lliurament de guardons tindrà lloc el dia 9.

El premi consistirà en la producció i emissió a SER Catalunya dels tres projectes guanyadors.

Una altra novetat d’aquesta edició dels Premis IdeaRàdio és la creació de la Menció Blanquerna, a la qual podran optar els guanyadors, i que consisteix en una beca del 80% per cursar un màster o postgrau vinculat amb el periodisme, la publicitat o la comunicació a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.