El nou director dels mitjans públics de Barcelona, Sergi Vicente, va presentar aquest dijous el seu projecte. El seu model passa perquè els tres mitjans (Barcelona TelevisióBarcelona FM i BTVnotícies.cat ) convergeixin i treballin de manera transversal per oferir continguts a la carta, i que l’ADN sigui la immediatesa, la capacitat d’anàlisi i la proximitat.

“És un model a la carta en què l’audiència és l’amo que decideix què, quan i com vol consumir continguts”, va apuntar l’excorresponsal a la Xina de TV3. Això, segons ell, comportarà deixar enrere la graella tal com s’organitzava fins ara i obrir una nova relació amb els espectadors.

Vicente considera que els canvis en el consum impulsats per les noves tecnologies fan que els mitjans hagin de replantejar-se la seva tasca, centrar-se en oferir continguts i transitar del model clàssic de fer TV cap a un de nou. Al seu parer, instal·lar-se en aquest nou model és “urgent”.

En la presentació del seu projecte, Sergi Vicente va avançar la intenció de crear un departament de mitjans digitals, incorporar continguts en anglès relacionats amb l’entreteniment, i reforçar la participació dels espectadors.

El nou director de BTV i BFM es va incorporar al càrrec l’1 de gener en substitució d’Àngel Casas, que ha acabat el seu mandat de sis anys i s’ha jubilat. Vicente va ser escollit per unanimitat a principis de desembre pel consell d’administració d’Informació i Comunicació de Barcelona (ICB), l’empresa municipal que gestiona els mitjans públics de la ciutat, entre les 25 candidatures presentades al concurs públic convocat a l’octubre.