El festival d’innovació en comunicació i new media Sitges Next ha completat la seva programació, enguany elaborada per l’equip de Generació digital de la CCMA. El certamen, que se celebrarà els dies 29 i 30 d’abril sota el lema Awarding the clichés of the future, today, ha bastit un programa amb set conferències, una taula rodona i dos tallers. A més, durant el festival es projectaran i premiaran les campanyes de comunicació més innovadores.

Els últims en incorporar-se al programa són Rafal Ohme, fundador de Neurohm; Tim Last, director de productes i serveis a Grand Visual; Enric Nel·lo, director creatiu de Grey Spain, i l’il·lustrador Lobulo.

Rafal Ohme pronunciarà la conferència Why neuromarketing isn’t only cool but useful, on mostrarà quines tècniques s’utilitzen i quines marques han aprofitat el neuromàrqueting per augmentar l’efectivitat en la seva comunicació, mentre que Tim Last s’encarregarà de Creative trends for digital out of home sobre les principals tendències i estudis de casos recents que exhibeixen les moltes possibilitats creatives a l’exterior.

Per la seva part, Enric Nel·lo oferirà de Les idees més innovadores canvien la forma de fer publicitat, on explicarà la manera com es combinen la innovació publicitària i els new media. Finalment, l’il·lustrador Lobulo oferirà el taller L’art del papercraft en el món de les marques.

A banda, la taula rodona El futur del branded content incorpora com a ponent Astrid Altadill, branded content strategist a El Terrat, que s’afegeix als noms ja anunciats de Marc Ros d’Aftershare.tv i Carles Manteca de la CCMA.

Totes aquestes novetats s’afegeixen a la programació que ja s’havia fet pública anteriorment: les ponències de Gema Núñez, de Google (Innovació al servei de la creativitat); Xavi Conesa, de Visyon 360 (El poder dels new media); Juan Santa-Cruz, de l’estudi EspadaySantacruz (Quan l’art i la innovació es fusionen), i Juan de Dios Llamas, de l’agència JWT (Com sobreviure al Big Data), i un taller de Gem Romero, de LOLA MullenLowe (L’ètica com a avantatge competitiu en la publicitat).

Les entrades per assistir a les diferents conferències i tallers ja estan a la venda. Els tiquets per a les conferències costen 30 euros per dia (que inclouen l’assistència a quatre ponències), amb un abonament de 50 euros per a les dues jornades. Per la seva part, el preu dels tallers és de 60 euros cadascun.

Concurs de campanyes

El Sitges Next 2016 es presenta amb una important novetat respecte l’edició pilot de l’any passat (pensada per fer boca i marcar la línia a desenvolupar), la creació d’un concurs de campanyes de comunicació, el qual consta de set guardons: Gran Premi Sitges Next (a la campanya o projecte més innovador), Estratègia i creativitatContingutsData i tecnologiaNew mediaWhat’s Next i Talent. Les categories estan formades per diferents subcategories (en total són 25) per tal de segmentar el concurs en funció dels continguts de les campanyes o les seves adaptacions i processos.

Les campanyes s’han d’haver exhibit durant l’any 2015 en qualsevol tipus de suport, i el termini per presentar candidatures finalitza el 14 d’abril. El preu per participar és de 75 euros per peça (50 per a la categoria What’s Next).

Els premis del Sitges Next recullen la filosofia que identifica el festival com a plataforma de presentació i exposició dels treballs innovadors en l’àmbit de la comunicació, tant en el terreny de les idees i el missatge com en les formes, les estratègies i els processos per a comunicar-los.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram