Divendres i dissabte se celebra la segona edició del festival d’innovació en comunicació i new media Sitges Next, enguany amb el lema Awarding the clichés of the future, today. El programa inclou set conferències, una taula rodona, dos tallers i la projecció i entrega de premis de les campanyes més innovadores.

Sitges Next vol establir-se com un certamen on tots els professionals trobin un punt d’inspiració i un lloc de trobada del nou talent, segons apunta el seu director, Xavier Duran. Un dels objectius que s’ha fixat és ser un “estímul” per als creatius, les agències i els anunciants. “Volem ser un espai on es puguin veure i tastar les campanyes i accions més innovadores en comunicació, tant en el missatge com en les formes”, afegeix Duran.

El naixement de Sitges Next també s’emmarca en la voluntat d’omplir un buit per la manca d’un certamen publicitari a Catalunya, malgrat ser pionera en la matèria. Amb tot, s’ha evitat emmirallar-se en models més tradicionals, de manera que s’ha aprofitat el denominador comú de la innovació per incorporar els profunds canvis produïts en el món de la comunicació arran de la irrupció d’internet i les noves tecnologies.

Enguany, el certamen fixa les bases sobre les quals es va erigir l’edició pilot de l’any passat, pensada per fer boca i marcar la línia a desenvolupar, i incorpora algunes novetats.

Premis a les campanyes més innovadores

La principal novetat és la posada en marxa d’un concurs amb set guardons, al qual s’han presentat una seixantena de campanyes, tant de grans agències com de petites, totes de l’Estat, majoritàriament de Barcelona i Madrid. A més, segons destaca Xavier Duran, també s’han presentat directament alguns anunciants, el que és un bon símptoma de la volada que agafa el certamen.

L’objectiu és que, en properes edicions, s’incrementin les campanyes inscrites, hi participin també empreses internacionals, i els premis esdevinguin de referència.

Les set categories dels guardons, són: Gran Premi Sitges Next (a la campanya o projecte més innovador), Estratègia i creativitatContingutsData i tecnologiaNew mediaWhat’s Next i Talent.

Tres eixos programàtics

Pel que fa a la programació, en aquesta segona edició del Sitges Next ha estat elaborada per l’equip de Generació digital, l’espai de tecnologia, oci i cultura digital de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

Segons el productor executiu del programa, Josep Maria Quintana, el repte ha estat resumir la varietat i l’amplitud de la creativitat comunicativa amb el denominador comú de la innovació. Així, la programació s’ha estructurat seguint tres “potes”: l’estratègica (més pensada per a l’empresa), la creativa i la tecnològica.

En total són set conferències, una taula rodona i set tallers. A més, com a cirereta, es presentarà un cas d’èxit, el de la sèrie transmèdia Em dic Manel!, de TV3.  

Conferències

• Innovació al servei de la creativitat – Gema Núñez, consultora d’agències creatives de Google. Divendres, 12.30 h.

• Quan l’art i la innovació es fusionen – EspadaYSantaCruz. Divendres, 16 h.

• Mobile devices can measure true emotions: Applications in sports, (show-) business and politics – Rafal Ohme, fundador de Neurohm i pioner mundial en neurociència al consumidor. Divendres, 17 h.

• Com sobreviure al Big Data – Juan de Dios Llamas, director d’intel·ligència digital de J Walter Thompson. Dissabte, 11.30 h.

• Creative trends for digital out of home – Tim Last, director de serveis de Grand Visual. Dissabte, 12.30 h.

• El poder dels new media – Xavi Conesa, director de serveis al client de Visyon 360. Dissabte, 16 h.

• Les idees més innovadores canvien la forma de fer publicitat – Enric Nel·lo, director general creatiu de Grey Spain. Dissabte, 17 h.

Taula rodona

• El futur del branded content – Amb Marc Ros (CEO i fundador d’Aftershare.TV), Àstrid Altadill (branded content strategist d’El Terrat), Carles Manteca (director comercial i de màrqueting de la CCMA) i Sergi Nebot (director de la revista Control). Divendres, 11.30 h.

Tallers

• L’ètica com a avantatge competitiu en la publicitat – Gem Romero, director de planificació estratègica de LOLA MullenLowe. Divendres, 10.30 h.

• L’art del papercraft en el món de les marques – Lobulo, il·lustrador de papercraft. Dissabte, 10.30 h. 

Els tiquets per a les ponències de Sitges Next tenen un preu de 30 euros per dia, amb un abonament de 50 euros per a les dues jornades. Per la seva part, el preu dels tallers és de 60 euros cadascun.

El certamen està organitzat per l’Ajuntament de Sitges i compta amb un consell assessor integrat per l’Institut Català de les Empreses Culturals, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l’Associació Empresarial de Publicitat, la Mobile World Capital i la Facultat Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, amb la CCMA com a empresa associada.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram