Els propers 17 i 18 d’abril, la població del Garraf acollirà Sitges Next, un festival d’innovació en comunicació i new media que té per objectiu esdevenir un punt de trobada i estímul de les noves tendències en les indústries creatives, el qual té vocació internacional i està enfocat tant als professionals del sector com als nous talents.

Sitges Next neix sota l’aixopluc del Festival de Cinema Fantàstic, seguint el model de certàmens cinematogràfics com els de Sant Sebastià, Canes o Berlín, que també tenen un festival dedicat a la publicitat. En aquest cas, però, a més d’omplir aquest buit es vol marcar distàncies ampliant el camp d’acció i centrant-se en els nous llenguatges en comunicació i nous mitjans.

El nou festival és una iniciativa de l’Ajuntament de Sitges i el Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i per vehicular-lo s’ha aprofitat la infraestructura de la Fundació Sitges – Festival Internacional de Cinema de Catalunya, on estan representades ambdues institucions.

Edició zero

La d’aquest abril, però, és una edició número zero del festival, la qual ha de ser un punt de partida per “marcar la línia” a desenvolupar els propers anys, segons ha explicat en la presentació Christian Molina, programador del festival juntament amb Hèctor Ayuso. En l’edició pilot, Sitges Next s’estructura en vuit conferències d’importants creatius internacionals (Wieden + Kennedy, Digital Kitchen, Ash Thorp + Filipe Carvalho o Cocolab) i dos workshops, a més de diverses activitats paral·leles i la creació d’uns premis.

La programació es distribueix en tretze categories: Brand Content, Storytelling, Mobile, Media & Technology, Social Media, Broadcast, Innovació, Emprenedoria, Transmedia, ADFantastic, Emerging Talent i Academy. Respecte a les modalitats, el director general de la Fundació, Xavier Duran, ha ressaltat que no n’hi ha cap que usi el terme digital, ja que es considera que ja està integrat de forma transversal en la resta.

Duran ha destacat que Catalunya sempre ha estat capdavantera en comunicació i creativitat publicitària, però que li mancava un festival que representés a tot el sector. Sobre Sitges Next, ha explicat que el seu “eix bàsic” és la innovació, entenent-la com a “tots aquells avenços en comunicació i tecnològics que permetin tant a les agències com a les marques comunicar-se d’una nova manera amb els seus consumidors i/o representin una innovació per si mateixa”.

Per la seva part, el director de l’ICEC, Jordi Sellas, ha defensat que s’ha d’aprofitar “l’avantatge” de crear un festival des de zero. Segons ell, Sitges Next ha de ser un espai el “més creatiu i inclusiu possible”, i un dels seus objectius és que els professionals del país “puguin treballar més i millor”.

Sobre la participació del Departament, Sellas ha argumentat que, malgrat pertànyer a un àmbit que no els “resulta pròxim”, es tracta d’un esdeveniment molt multidisciplinari i relacionat amb les arts al qual se li vol prestar una “especial atenció”.

En la presentació, l’alcalde de de la població del Garraf, Miquel Forns, ha mostrat la seva satisfacció per acollir aquest nou festival, el qual ha de contribuir a desenvolupar la marca Sitges i dinamitzar l’economia local, així com potenciar la població com a seu de festivals de referència.

75.000 euros de pressupost

Sitges Next compta amb un pressupost de 75.000 euros, el qual surt de les aportacions de les institucions i de la previsió de venda d’entrades. Els tiquets es posaran a la venda el 19 de març a un preu de 30 euros per dia, amb un abonament de 50 euros per jornada. A banda, els tallers costaran 60 euros cadascun.

Les conferències, que se celebraran al Casino Prado, tindran una capacitat d’unes 350 persones, i els workshops, que tindran lloc a l’hotel Medium Sitges Park, d’unes 20-25 persones. Per la seva part, el Palau de Maricel actuarà com a punt de trobada del certamen. Xavier Duran espera que aquest any s’esgotin les entrades i poder plantejar auditoris més grans en properes edicions. 

Sitges Next disposa d’un consell assessor format per l’Ajuntament, l’ICEC, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l’Associació Empresarial de Publicitat, la Mobile World Capital Barcelona i la Facultat de Comunicació Blanquerna, i compta amb la col·laboració de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram