El lliurament dels remodelats guardons del festival d’innovació en comunicació Sitges Next va clausurar dissabte al vespre la tercera edició del certamen, celebrada sota el lema Explore. Connect. Change. Enguany, el jurat dels premis Next to Watch ha distingit un total de nou campanyes, considerades les més innovadores en l’àmbit de la comunicació a nivell estatal.

Les campanyes premiades (per ordre d’aparició al vídeo), són: Alfabeto de colores, de McCann España; Max Motor Dreams, de GTB / Ogilvy & Mather Madrid (minut 2.30 del vídeo); Fashion to be Free, de DDB España (m. 4.45); Champions for Life, de Grey (m. 7); Baxi Project, d’Yslandia (m. 9.15); BeefeaterXO, de Future Lighthouse (m. 12); Smart pad, de McCann España (m. 14.20); Blood Sports, d’Ogilvy & Mather Madrid (m. 16.20), i Hunt or Be Hunted, de McCann España (m. 18.35).

Durant els dos dies, Sitges Next va programar deu conferències i dos tallers, reunint uns 300 professionals. D’aquesta manera, el certamen comença a agafar nom en el sector i consolida la seva proposta com a punt de trobada de marques, agències, start-ups, emprenedors, creadors tecnològics, artistes digitals i comunicadors.

Una de les novetats d’enguany ha estat la reformulació dels premis: s’han eliminat les categories per evitar encotillaments i s’ha creat la llista Next to Watch. D’aquesta manera, hi ha hagut un palmarès únic i integrat que ha reconegut els millors treballs de l’Estat espanyol en innovació en comunicació, per tal de descobrir, recopilar i aportar valor a exemples de creativitat.

El jurat dels premis Next to Watch 2017 estava format per Josep Maria Roca de Vinyals, director general creatiu de DDB España; Edu Pou, director creatiu executiu de Here Be Dragons; Belén Coca, directora creativa digital freelance; Augustin Robinne, director de màrqueting de Pernod Ricard España; Diego González, director creatiu executiu d’OgilvyOne; Marta Caseny, directora creativa de VCCP; Joost van Nispen, fundador i president d’ICEMD (The Institute of the Digital Economy of ESIC Business & Marketing School de Barcelona); Jordi Pi, productor executiu de mitjans digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i Enric Nel·lo, director general creatiu de Grey España.