El proper divendres, Som Anoia publicarà el seu darrer exemplar. D’aquesta manera, la publicació anoienca, el primer número de la qual es va posar a la venda el passat 14 de desembre, haurà resistit en el mercat poc més de dos mesos.

“Editar un nou setmanari és una aposta arriscada que mai hem menystingut”, apuntava en l’editorial del passat divendres l’editora Ciclostil Edicions. Ara, menys de tres mesos després, ha confirmat que “les condicions que en farien viable la continuïtat són molt difícils d’assolir”, motiu pel qual ha decidit aparcar el setmanari.

“Els impulsors d’aquest projecte ens acomiadem amb la satisfacció d’haver apostat pel que creiem i la recança de no haver reeixit”, asseguren abans d’afegir que “toca passar pàgina i analitzar possibles nous projectes”.

Som Anoia, amb un tiratge de 3.000 exemplars a la venda a 1,5 euros, estava impulsat per tres periodistes anoiencs. Volien aportar “noves mirades i generar confiança en una de les comarques catalanes més castigades per la crisi econòmica” des d’una aposta per la comunicació “independent, plural i de qualitat”.

“Continuem creient fermament que l’Anoia necessita més continguts periodístics fets i pensats en clau local, com tenen altres comarques. Al servei d’un territori que necessita repensar-se des d’una visió pròpia, en el marc d’una societat catalana en transició”, assenyalen en el darrer editorial.