
Esther Vera i Sylvie Kauffmann, durant la conversa al CCCB [foto: Pere Virgili / CCCB].
En la seva intervenció, Kauffmann va defensar els valors europeus en contraposició a la situació dels Estats Units. “El que està passant als EUA, volem que passi a casa nostra?”, va interpel·lar al públic assistent. “No, sincerament no! Cal evitar-ho costi el que costi”, va respondre. I com s’evita? Doncs “sent ferms amb els nostres valors i estant preparats per defensar-los”, va apuntar.
Ajudar els polítics
Sylvie Kauffmann va afirmar que cal mobilitzar-se a tots els nivells, començant per l’escola i els infants, fent pedagogia sobre el que està en joc. “Podem fer-ho amb els mitjans de comunicació, però cal intentar també convèncer els nostres polítics”, va dir, tot subratllant que aquests tenen un “problema de feblesa” arreu d’Europa.
“La gent està absolutament desinteressada per la política perquè la troba massa complicada, en part també degut a l’univers mediàtic. Per tant, cal ajudar els nostres polítics a basar-se en els seus valors i defensar-los davant de l’opinió pública. Que siguin més coratjosos i més voluntaristes. Aquest és el desafiament d’avui”, va reblar la periodista.
L’Ara organitza unes jornades de debat contra el fatalisme


