L’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya (TAC) s’alegra que algunes de les grans marques actuïn per “criteris humans i no només econòmics”, i espera que Telecinco “comenci a fer el mateix”. Per això, ha felicitat públicament les empreses que han decidit retirar els seus anuncis de La noria.

De moment ja en són 18, perquè cada dia que passa n’hi ha alguna més que es fa enrere i no vol que se l’associï al programa presentat Jordi González. De fet, les ultimes quatre que s’han donat de baixa de La noria –Ausonia, El Corte Inglés, Audi i Chevrolet–, es van anunciar al programa de dissabte passat, però no al de fa dos, quan la polèmica entrevista.

En aquest sentit, l’associació interpel·la anunciants i agències a què siguin conscients d’on posen la seva publicitat. “Convertir el dolor aliè i la desgràcia en espectacle i mercat és inadmissible en una societat normal. Des de TAC s’ha demanat moltes vegades, i amb estudis a la mà, que Telecinco abandonés certes pràctiques sensacionalistes i ofensives vers l’audiència o vers afectats de successos tràgics”, ha manifestat el president de TAC, Josep M. Guerra.