Grup Edicions de Premsa Local, editor de Nació, Diari de Sabadell i Diari de Terrassa, ha adquirit TarragonaDigital.com (que abasta les comarques del Camp de Tarragona) i Aguaita.cat (de les Terres de l’Ebre). Així doncs, per una banda reforça la seva presència al sud del país (on ja comptava amb una edició local de Nació), i per l’altra referma la seva aposta per la informació proximitat i ja suma 24 edicions i mitjans locals.

Malgrat les operacions han avançat en paral·lel, els dos mitjans són independents i continuaran operant de manera autònoma entre si, integrats a la plataforma tecnològica del grup i amb una estructura administrativa i de negoci comuna. Amb els dos digitals s’incorporen nou professionals, vuit d’ells periodistes.

“És una doble incorporació de la qual estic molt convençut: reforça la nostra posició a les comarques tarragonines i ebrenques, i suposa un pas també des del punt de vista empresarial cap a una organització de les edicions locals amb més lògica de negoci”, ha assenyalat el conseller delegat del Grup Edicions de Premsa Local i nou editor d’ambdós digitals, el periodista Marc Basté.

Tarragonadigital.com

TarragonaDigital.com va passar a mans del grup el 3 de gener, quan va concloure un procés de valoració que havia començat uns mesos abans. El mitjà va néixer el 2009 amb el nom de delCamp.cat, i durant uns anys va estar vinculat al Grup Nació Digital (2012-2016), operant sota la mateixa plataforma, fins que es va aliar amb El Món.

La seva redacció, liderada per la Laia Solanellas, s’integrarà a l’estructura de capçaleres locals del grup, sota la plataforma editorial comuna, tot i que treballarà de forma autònoma i mantindrà el seu propi disseny.

“El seu equip editorial té l’ADN del periodisme local: són el gran actiu de la capçalera i són la nostra aposta per fer un periodisme local i de proximitat rellevant i efectiu, que situï Tarragona Digital on ha d’estar”, apunta Basté.

Per la seva part, Solanellas assenyala que la redacció del mitjà “inicia aquesta nova etapa amb molta il·lusió per retornar a la capçalera el dinamisme i la innovació que la van dur a ser líder durant anys a la demarcació de Tarragona, amb temes propis que marquen l’agenda, i tot amb el reforç d’un gran grup editor com és Nació”.

Aguaita.cat

Per la seva part, Aguaita.cat va néixer el 2012 i gairebé un any després es va vincular a Nació; des d’aleshores ha estat al mateix servidor sota el seu paraigües tecnològic. Amb la seva integració, la redacció mantindrà la seva autonomia editorial i tindrà accés als recursos del grup, tant editorials com tecnològics.

“Aquest moviment permetrà a Aguaita.cat reforçar el seu posicionament local, ben arrelat a les Terres de l’Ebre, i a la vegada aprofitar l’estructura i la innovació d’un grup més gran”, assenyala Sílvia Berbís, cofundadora del mitjà.

Actualment, l’equip digital del grup està treballant en el llançament de nous productes per als usuaris d’Aguaita.cat, com un nou butlletí, entre d’altres.

Noemi Gay, nova responsable comercial al sud

Entre les noves incorporacions que es deriven de les adquisicions dels dos mitjans hi ha Noemí Gay, fins al moment responsable de negoci de Tarragona Digital, que es farà càrrec de la gestió comercial de les capçaleres del grup a l’àrea de Tarragona i les Terres de l’Ebre. És a dir, Aguaita.cat i Tarragonadigital.com, a més de les edicions locals de Nació i dels clients locals de l’edició nacional.

“Representar marques periodístiques tan importants a la demarcació de Tarragona és una feina que faig amb molt de gust, amb l’objectiu d’aportar tant valor als clients i negoci al grup com sigui possible”, assenyala Gay.