D’ençà de la seva fusió, Telecinco i Cuatro pressionen els anunciants amb una pauta única encoberta. Per aquest motiu, la FORTA i l’Associació Espanyola d’Anunciants (AEA) vigilen amb atenció l’actuació d’ambdues cadenes en el mercat publicitari en alerta de possibles actuacions d’abús de posició dominant.

Segons revela el portal PRNoticias, anunciants i agències publicitàries denuncien pressions de les dues cadenes al límit del que permet la llei. Les fonts consultades per aquest portal insinuen que no s’obliga a comprar a les dues cadenes, però si s’hi neguen s’incrementen els preus.

El procés de concentració a la televisió ha provocat la inflació de preus al mercat publicitari i l’oposició d’un sector en el qual tots perden i només hi guanyen les televisions: les privades en general i el grup Telecinco en particular. Els preus haurien crescut entorn al 20% per unes vendes que en el cas del grup de Telecinco garanteixen una audiència de prop del 25%.

En l’autorització de la Comissió Nacional de la Competència (CNC) quedava clar que no es podia realitzar una comercialització conjunta de la publicitat per a totes dues cadenes. La comercialització que ara se’n fa en teoria és denunciable, però que no queda tipificada en l’ambigua normativa generada per la CNC. En ella, la cadena de Vasile es comprometia a no vendre en un mateix paquet comercial la publicitat dels dos canals de televisió en obert de més audiència del grup, és a dir, Cuatro i Telecinco, amb la condició addicional que l’audiència conjunta dels canals inclosos en cada paquet no podia ser superior al 22%. La realitat, segons denuncien les fonts de PRNoticias és que els anunciants s’enfronten “a una única pauta encoberta”.

Les queixes dels anunciants i de la Forta s’entenen si es té en compte que el volum d’inversió publicitària generat per Telecinco més Cuatro supera els 1.100 milions d’euros, la qual cosa significa, segons dades d’InfoAdex, el 44,5% de tots els diners que arriben a les televisions estatals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram