Les pauses publicitàries de tots els canals del grup Telecinco –inclòs Cuatro i Gran Hermano 24 horas– no duraran més de sis minuts. La mesura, però, no modificarà el temps total d’anuncis per hora, la qual cosa pot provocar que els blocs d’anuncis interrompin més sovint la programació.

Segons el grup, Factoría de Ficción i La Siete ja apliquen aquest criteri, i abans de finalitzar el primer trimestre del 2011 també ho faran Telecinco i Cuatro. La idea és que cadascuna de les sis cadenes tingui una programació publicitària pròpia i diferenciada “en interès de l’espectador i l’anunciant”, en paraules Giuseppe Tringali, conseller delegat de Publiespaña.

Segons Tringali, ara el grup presenta una política comercial pensada per “donar opcions al mercat de contractar publicitat amb total llibertat i flexibilitat” a la cadena i al target que es desitgi, tot “netejant la televisió del soroll publicitari”.

A Telecinco consideren que la mesura no només beneficiarà els usuaris, sinó també els anunciants, ja que els espectadors prestaran més atenció a les pantalles si la pausa publicitària és més curta, i per tant els anuncis tindran més impacte. L’única excepció a aquesta reducció dels blocs es produirà en els partits de futbol, on els anuncis es concentraran al descans.

Un 30% més d’ingressos

El conseller delegat de Publiespaña també ha anunciat que, durant el 2010, calculen que els ingressos totals publicitaris de la companyia haurien augmentat una mica més del 30% respecte a l’any anterior.

Tot i que Publiespaña comercialitza les sis cadenes en obert, remarca que els seus canals principals, Telecinco i Cuatro, es gestionaran en dos mòduls diferents, per tal de complir amb les mesures imposades per la Comissió Nacional de la Competència (CNC).

Per la seva part, Publimedia Gestión comercialitza la cadena de pagament Digital+, juntament amb 40 suports més entre canals televisius, sistemes de teletext, mitjans impresos i online.